Caridina cf. cantonensis "Blue Tiger" och lite annat...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zirconia
    • May 2007
    • 701

    Caridina cf. cantonensis "Blue Tiger" och lite annat...

    Hej hej.

    Hm, det var ett tag sen man var här.. Vi var ju aktiva här för typ 2 år sen känns det som, men nä, lite skrev man väl förra året också.

    Men akvarister har vi varit hela tiden.

    Dock har vi inte 5-6 kar igång nu, utan bara 2st efter flytten från Sundsvall till Umeå.

    Men mitt lilla räkkar ska sättas igång nu.. och kanske mitt andra större också..

    Ursäkta mitt svammel
    Nu till min fråga..

    Dessa blå räkor var ju min passion och dröm då redan för några år sen.. några började föda upp dom då minns jag.

    Hur står det till på den fronten nu för tiden, finns dom att få tag på? Är det nån som säljer här?

    Hoppas på svar
    / Vickan. 180L, 95L, och 22L räkor på gång åter igen.
  • starcastle
    • June 2008
    • 234

    #2
    Väldigt många har köpt blå tiger men få har fått dom att överleva i längden.
    Själv köpte jag ett 40-tal i våras, har haft yngel ett par gånger och kan nu se hela 4 räkor i karet...

    Har inte hört att någon direkt fått fram blå tiger så att det blir till salu.
    Posthorn, blå, röda, aprikos, rosa, leopard
    Räkor: blå och mörkblå tiger, Blue Pearl, gula räkor, körsbär, Supertiger Orange Tail. 70 L, 60 L, 26 L, 2x20 L

    Kommentar

    • Estetfjortiz
      • March 2009
      • 365

      #3
      jag vet en tjej som säljer (har sålt nyligt iallafall). dock nås hon på ett annat forum.
      HETER NU MERA UNDERVATTEN!

      Kommentar

      • Zirconia
        • May 2007
        • 701

        #4
        Ursprungligen postat av starcastle
        Väldigt många har köpt blå tiger men få har fått dom att överleva i längden.
        Själv köpte jag ett 40-tal i våras, har haft yngel ett par gånger och kan nu se hela 4 räkor i karet...

        Har inte hört att någon direkt fått fram blå tiger så att det blir till salu.
        Okej, men var brukar man köpa dom då, köpte du av typ privatperson eller företag eller vad?
        / Vickan. 180L, 95L, och 22L räkor på gång åter igen.

        Kommentar

        • Zirconia
          • May 2007
          • 701

          #5
          Ursprungligen postat av Estetfjortiz
          jag vet en tjej som säljer (har sålt nyligt iallafall). dock nås hon på ett annat forum.
          Ah, då får jag väl leta vidare då
          / Vickan. 180L, 95L, och 22L räkor på gång åter igen.

          Kommentar

          • starcastle
            • June 2008
            • 234

            #6
            shrimpshop.se
            Posthorn, blå, röda, aprikos, rosa, leopard
            Räkor: blå och mörkblå tiger, Blue Pearl, gula räkor, körsbär, Supertiger Orange Tail. 70 L, 60 L, 26 L, 2x20 L

            Kommentar

            • Zirconia
              • May 2007
              • 701

              #7
              Ursprungligen postat av starcastle
              shrimpshop.se
              Åh, tackar!
              / Vickan. 180L, 95L, och 22L räkor på gång åter igen.

              Kommentar

              Arbetssätt...