Krabba

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #16
    Ursprungligen postat av Radioaktiva Räkor
    Seriös djuraffär som inte vet vad dom säljer.

    //C
    Vad gäller levande djur så är de enligt lag skyldiga att ange namn och basic skötselinfo.
    Vad gäller växterna så finns inga sådana krav och ofta säljer grossisterna s.k. växtlådor som är en mix av lite av varje.
    Om kunderna där ställde större krav på namnsättning så skulle det säkert förbättras, men tyvärr bryr sig de flesta kunder inte om vad de får - bara det är billigt.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • nosferato
      • August 2008
      • 22

      #17
      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Vet inte vad du menar - namnet svärdplanta är knappast bluff eftersom alla Echinodorus kallas för svärdplanta. Så det nmanet är inte bluff - däremot är det extremt oprecist eftersom det säkert finns 50 olika svärdplantor i handeln.
      Den andra växten tog det mig 10 sekunder att googla fram - Lilaeopsis novaezealandiae är väl inte så där jätteovanlig, men sen om det är just den de säljer det vet jag inte (är inte någon fena på växter)
      var just det jag menade ,att det är väldigt opreciserat vad dem säljer,ingen info om vilka krav växterna har.
      dock har en i personalet förklarat det som så att glimmar det så säljs det.

      Kommentar

      • Grothras
        • July 2009
        • 401

        #18
        Det hade varit lite skoj med en krabba faktiskt. kanske blir att man åker dit i veckan och köper ett par stycken. Frågan är om de inte smyger sig på någon ancistrus som ligger och slappar i nån grotta bara:/

        Kommentar

        • Maackan
          • May 2009
          • 50

          #19
          Köpte en utav dem innan idag, dem sa att krabborna helst vill ha röda mygglarver men även tar vanligt flingfoder samt annan mat och att dem låter fiskarna vara ifred.
          Av vad dem sa så skall man se till att det akvariet är täckt annars rymmer dem och att dem blir som störst 6 cm i diameter.
          Min rackare som är ca 2 cm ligger gömd mellan en lavagrotta och en kruka och trycker...

          Kommentar

          • garjzla
            • June 2007
            • 273

            #20
            Dom verkar riktigt söta, skulle gärna sj ha en men då jag har båda kamphane och räkor i mitt lilla kar så verkar det inte bli aktuellt....haha man kanske skulle skaffa ett kar med bara krabbor? det hade varit häftigt ^^

            Kommentar

            • daniel666
              • July 2009
              • 37

              #21
              Köpte 4st idag, Men dom va väldigt små i jämförelse med dom andra krabborna jag haft tidigare.

              Kommentar

              • Maackan
                • May 2009
                • 50

                #22
                Vad är det för krabbor du haft innan? vad går dem ihop med för firrar?

                Kommentar

                • daniel666
                  • July 2009
                  • 37

                  #23
                  Kommer tyvärr inte ihåg vad dom hette. När jag hade dom så va det pirayor i vattnet. Men dom va ca 2-3cm i skalet och blåaktiga när jag köpte dom. Dom nya är bara 1 max 1,5cm och bruna till färgen.

                  Kommentar

                  • Medalist
                    • July 2009
                    • 10

                    #24
                    Jag köpte 4st idag. Någon som vet säkert vad dom heter än? Fanns ingen lapp över huvud taget i butiken, inte ens en prislapp.
                    Bifogar en bild på en av dom. Kanske lite mörk, men dom verkar lite skygga och är svåra att fota. Skalet uppskattar jag till ca 2-2,5 cm brett.
                    Bifogade filer

                    Kommentar

                    Arbetssätt...