Krabba

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nissenhj
    • March 2008
    • 50

    Krabba

    Grizzly har i sitt reklamblad en krabba som de säljer http://grizzlybutiken.se/erbjudanden...m_medium=email

    Någon här som vet vad det är och vad som krävs för den?
  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

    #2
    Ursprungligen postat av nissenhj
    Grizzly har i sitt reklamblad en krabba som de säljer http://grizzlybutiken.se/erbjudanden...m_medium=email

    Någon här som vet vad det är och vad som krävs för den?
    Om du söker under Krabba så hittar du en hel del vad som krävs för den Bla..
    Mvh.Patrik

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Jag TROR att det är Parathelphusa pantherina så du kan ju googla på det namnet för att få fram lite info
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • CuRSeD
        • April 2009
        • 186

        #4
        borde uppdateras lite artbeskrivningar på div skaldjur ^^

        Kommentar

        • Radioaktiva Räkor
          • May 2007
          • 1760

          #5
          Grizzly ja... usch. Typ Lidl fast för djur. Kvalité därefter.

          //C
          With a licence to krill!
          Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

          Kommentar

          • nissenhj
            • March 2008
            • 50

            #6
            Ursprungligen postat av Radioaktiva Räkor
            Grizzly ja... usch. Typ Lidl fast för djur. Kvalité därefter.

            //C
            Vad är det för fel på Lidl? Nu slipper man åka till Tyskland för att handla riktig korv mm, bara synd att de inte tar in riktigt bröd och så drickat förstås.

            Kommentar

            • nosferato
              • August 2008
              • 22

              #7
              var det någon som hade vettig info,länken blev man ju inte klok på.

              Kommentar

              • nissenhj
                • March 2008
                • 50

                #8
                Ursprungligen postat av nosferato
                var det någon som hade vettig info,länken blev man ju inte klok på.
                Nja. jag har sökt på nätet men det blir bara träffar på konstiga språk så det ger mig ingenting.

                Det jag tror jag har förstått är att de är glupska på växter och småfisk/räkor

                Kommentar

                • nosferato
                  • August 2008
                  • 22

                  #9
                  någon som köpt krabban än?

                  Kommentar

                  • nissenhj
                    • March 2008
                    • 50

                    #10
                    Ursprungligen postat av nosferato
                    någon som köpt krabban än?
                    Var på Grizzly o snackade med tjejen som har hand om det. Eftersom hon inte visst något om krabbor när de hade fått in dem så hade hon tagit reda på vad hon kunde genom deras leverantör.
                    De blir upp till 10cm, äter sjuka/döda fiskar kan inte jaga ifatt någon frisk. Kan leva enbart undervatten men får den tillfälle att ta sig ut på land (golv) så gör den det.
                    Så de hade fått täta akvariet med handdukar.
                    Eftersom mitt akvarium inte är tätt och jag inte vill mixtra till det så det blir tätt så försvann mitt intresse här.

                    Kommentar

                    • garjzla
                      • June 2007
                      • 273

                      #11
                      Hmm här skulle jag försöka vara duktig och hjälpa dig att googla lite...tänkte att du kanske inte tänkt på att man kan trycka på en knapp så att man bara får sidor på svenska..
                      Vad som händer om man googlar på "Parathelphusa pantherina" och trycker in den knappen är man får upp 1 resultat...man får helt enkelt upp denna tråden....
                      Så ingen hjälp där...
                      du kan ju prova att åka in och prata med dom...har du stor tur så får du tag i ngn som faktiskt vet vad de pratar om kan hjälpa dig...men om du går på de flestas erfarenhet om Grizzly så kammar du noll... men du kanske kan få tag i det vetenskapliga namnet på krabban?
                      Jag menar så kan du ju dubbelkolla om Kjell har lyckats gissa rätt?

                      Kommentar

                      • Maackan
                        • May 2009
                        • 50

                        #12
                        Nån som slått till på krabban ännu? jävligt sugen...
                        ska till grizzly sen ida kommer med en update senare

                        Kommentar

                        • nosferato
                          • August 2008
                          • 22

                          #13
                          enda hjälpen mitt ställe kunge ge mig var att krabban hette black,påpekade även att namnen på deras växter verkar vara en bluff då man inte kan hitta någon info om dem,tydligen var detta ett vanligt problem då mer än jag påpekat detta.

                          Kommentar

                          • Radioaktiva Räkor
                            • May 2007
                            • 1760

                            #14
                            Seriös djuraffär som inte vet vad dom säljer.

                            //C
                            With a licence to krill!
                            Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48147

                              #15
                              Ursprungligen postat av nosferato
                              påpekade även att namnen på deras växter verkar vara en bluff då man inte kan hitta någon info om dem,tydligen var detta ett vanligt problem då mer än jag påpekat detta.
                              Vet inte vad du menar - namnet svärdplanta är knappast bluff eftersom alla Echinodorus kallas för svärdplanta. Så det nmanet är inte bluff - däremot är det extremt oprecist eftersom det säkert finns 50 olika svärdplantor i handeln.
                              Den andra växten tog det mig 10 sekunder att googla fram - Lilaeopsis novaezealandiae är väl inte så där jätteovanlig, men sen om det är just den de säljer det vet jag inte (är inte någon fena på växter)
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...