Varför har inte alla snäckor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sophia_
    • January 2009
    • 454

    Varför har inte alla snäckor?

    Nej jag vet, självklart alla inte alla intresse av snäckor eller tycker de är fina. Men de är så suveräna på att hålla rent!! Första gången jag fick snäckor var det posthornisar och jag släppte ner dem i mitt minsta akvarium. Tre dagar senare var varenda växt blank och fin! Har nu posthorn även i guppyavkariet ocg har inte sett till en enda alg. I stora akvariet har jag äppelsnäckor där ochdet är samma sak - soprent! Jag älskar verkligen mina snäckor! Barnen tycker att äpplena är räsersnabba efter att vara vana vid posthornen. Katterna försöker jaga både fisk och snäckor genom rutan. Fiskarna brukar flytta på sig men snäckorna sitter KVAR till katternas irritation, varpå de krafsar mer. Snäckorna förblir oberörda. Jag behöver ingen TV som ni kanske förstår...
    www.devons.se
  • MissB
    • May 2009
    • 502

    #2
    Jag hade gärna haft dem, men är rädd att de ska käka upp mina växter

    Kommentar

    • Sophia_
      • January 2009
      • 454

      #3
      Ännu så länge har de bara tagit algera på växterna, inte själva växterna. Men jag kan ju inte gå i ed på att de inte skulle kunna göra det förstås... Tills vidare är jag skitglad för deras otroligt rengöringsförmåga!
      www.devons.se

      Kommentar

      • ToveTott
        • July 2007
        • 558

        #4
        Jag är också förtjust i mina snäckor. Mina malaysiska sandsnäckor rumsterar runt i sanden och äter även en del alger och posthornen som råkade komma med mitt senaste växttillskott är suveräna på att äta alger. Nu är den tidigare tjocka algmattan på bakre glaset nästan borta och anubiasarna är nästan rena dom med
        Biolog men inte allvetande

        102L
        http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=123421

        Kommentar

        • maria_
          • March 2007
          • 2867

          #5
          Posthornssnäckor och vanliga äppelsnäckor äter inte växter.
          Med vänlig hälsning,
          hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

          Kommentar

          • MissB
            • May 2009
            • 502

            #6
            Rensar sandsnäckorna även bajs i sanden?

            Kommentar

            • Sophia_
              • January 2009
              • 454

              #7
              Nä bajs vette tusan om de rensar tyvärr.
              www.devons.se

              Kommentar

              Arbetssätt...