Hur gjorde ni med gravida amanoräkor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • solis
    • July 2008
    • 5064

    Hur gjorde ni med gravida amanoräkor?

    Ni som lyckats eller har erfarenhet av att lyckas få Amano räklingarna att överleva och bli stora hur gjorde ni?

    Är det många som har lyckats i sötvatten?

    Är ni många som lyckats genom saltvänjning?

    Hur gjorde ni?

    Såg idag att min ena Amano har fullt med ägg.
    Klicka på bilden för större version

Namn: P1060010.jpg
Visningar: 1
Storlek: 127,4 KB
ID: 2179221
    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor
  • Zoelin
    • March 2007
    • 137

    #2
    vad jag har förstått så behöver de små bräckt vatten för att överleva "larv" stadiet som de hamnar i efter att mamman släppt ut dem och efter någon vecka ska dein i saltvatten eller nåt sånt. Det är ett himmla pyssel med dessa för att kunna få dem att bli riktiga räkor så jag tror många undviker det, jag undviker det iaf :P
    Mvh Kerstin & Alexander

    Kommentar

    • solis
      • July 2008
      • 5064

      #3
      Ursprungligen postat av Zoelin
      vad jag har förstått så behöver de små bräckt vatten för att överleva "larv" stadiet som de hamnar i efter att mamman släppt ut dem och efter någon vecka ska dein i saltvatten eller nåt sånt. Det är ett himmla pyssel med dessa för att kunna få dem att bli riktiga räkor så jag tror många undviker det, jag undviker det iaf :P
      Jag lär inte göra så mycket med mina heller, var mest nyfiken på hur många som har lyckats i sötvatten och hur man gjort med saltvatten för att lyckas.
      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

      Kommentar

      • myslas
        • February 2008
        • 672

        #4
        Azur har en liten guide i hur man kan göra.

        Kommentar

        • solis
          • July 2008
          • 5064

          #5
          Tack för länken, det är bara lite jobbigt med mycket text och engelska, nog för att jag läst allt villket jag tyckte var väldigt intressant och lärorikt, men efter ett tag så blir allt så blurigt.
          Hade gärna haft guide steg för steg enbart på uppfödningen på svenska för bästa möjliga lycka så att man inte missar något steg och misslyckas.

          Får se om jag orkar läsa allt igen och klura ut hur jag ska göra, har några veckor på mig ivarjefall.
          Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
          1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
          100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
          56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

          Kommentar

          Arbetssätt...