Körsbärsräkor + Carinotetraodon Travancoricus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • iknor
    • February 2009
    • 59

    Körsbärsräkor + Carinotetraodon Travancoricus

    Jag har fem små (mindre än 1 cm) Carinotetraodon Travancoricus i ett 54-litersakvarium, och vill att de ska få lite levande föda då och då.

    Körsbärsräkor ska tydligen vara bra på att föröka sig.
    Fråga 1: Kan man ha de arterna tillsammans, man vill ju inte direkt att kulfiskarna ska bli mat.

    Fråga 2: Äter kulfiskar räkbebisar?

    Fråga 3: Om de gör det, kan jag ha några körsbärsräkor i samma akvarium eller ska jag hellre ha räkorna i ett odlingsakvarium?
  • rabbehunter
    • May 2007
    • 38

    #2
    ja körsbärs räkor frökar sig som kaniner

    jag har aldrig testat att lägga ner räkbebisar till mina kulor...måste testa det ^^
    men lite större räkor rör inte mina iaf

    visst så skulle du kunna ha dom tillsammans (inget jag lovar) men jag skulle råda dig att skaffa ett litet har till för det e faktiskt jätte fint och roligt ha ett räkakvarium

    Kommentar

    • iknor
      • February 2009
      • 59

      #3
      Ursprungligen postat av rabbehunter
      visst så skulle du kunna ha dom tillsammans (inget jag lovar) men jag skulle råda dig att skaffa ett litet har till för det e faktiskt jätte fint och roligt ha ett räkakvarium
      Jag har faktiskt redan ett kar som bara står där, med sand och vatten i ^^

      Hade snäckodling där nyss, men slutade för nån dag sen och slängde ner alla snäckorna till kulfiskarna ^^
      Dom var så himla tråkiga
      Körsbärsräkor är ju lite livligare och färggladare

      Var inne på djurmagazinets hemsida och kollade om dom hade några, verkar inte så tyvärr
      Man får väl be dom beställa hem eller nått... vad brukar räkorna kosta?

      Kommentar

      • rabbehunter
        • May 2007
        • 38

        #4
        lika lätt och mycket billigare att köpa av privat pers... köpte mina av en i malmö via blocket för 10 kt /st

        vet inte var du bo men blocket har vissa annonser

        sen så www.plantswap.se brukar jag fråga i forumet efter saker jag letar efter. Mycket trevliga där

        här hittar du en massa räkintresserade, finns säkert någon som du kan kpa av www.redbee.se

        Kommentar

        • iknor
          • February 2009
          • 59

          #5
          Jag bor i Borlänge.. får kolla lite på Blocket och Tradera ^^

          Men är det någon som vet med säkerhet om räkbebisar är omtyckt mat?

          Kommentar

          • Diwa
            • December 2006
            • 300

            #6
            jag har större kulor (lorteti)
            och har nu en större och en mindre lorteti i varsitt räkkar utan andra förluster än totalt snäcktomt

            mina vill i vart fall inte ha levande räkor, men huruvida de kan tänka sig snaska räklingar vet jag inte för beståndet minskar iaf inte
            110L 54L 54L

            Kommentar

            • DaRe

              • June 2009
              • 2227

              #7
              Ursprungligen postat av Diwa
              jag har större kulor (lorteti)
              och har nu en större och en mindre lorteti i varsitt räkkar utan andra förluster än totalt snäcktomt

              mina vill i vart fall inte ha levande räkor, men huruvida de kan tänka sig snaska räklingar vet jag inte för beståndet minskar iaf inte
              Har du bilder på dina lorteti?
              Checking out...

              Kommentar

              Arbetssätt...