Batrachomeus Trispinosus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Polaren

    • February 2008
    • 25

    Batrachomeus Trispinosus

    Nu har jag äntligen fått tag i min B. Trispinosus! Egentligen var det ju Allenbatrachus Grunniens(http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=370) jag var ute efter men den arten verkar stört omöjlig att få tag på.

    Men efter ett tips av en användare här på Zoopet så fick jag tipset att kolla igenom Akvarietekniks listor då de haft fisken B. Trispinosus inne ibland.
    Och en dag så fanns den faktiskt i listan.

    Han fann sig direkt i sin nya miljö genom att trycka sig in under en sten och den lämnar han inte i första taget! På dagen rör han sig väldigt sparsamt, har sett honom byta håll i sin grotta men det hör inte till vanligheterna.
    Men däremot då man släcker ner och det är totalt mörklagt i akvariumet, då händer det grejjer. Då spatserar han ut för att leta efter en bit mat och det är väldigt fascinerande att se hur han tar sig spöklikt fram genom akvariumet!

    Här är några bilder, det är inga kanonbilder men har enbart en mobil så det får bli den kvaliten det blir. Varsågoda!

    Så är det några frågor ni har om fisken är det bara att fråga, är ju ingen expert på den men är det något ni är nyfikna på så är det bara att fråga!
    Bifogade filer
Arbetssätt...