Starta brackvattensakvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fluander
    • October 2003
    • 276

    Starta brackvattensakvarium?

    Jag funderar på att starta ett brackvattenakvarium och jag undrar, när jag skall sätta in fisk, jag tänkte ha black molly som startfisk, skall jag då göra iordning brackvatten med den rätta salthalten på en gång och koppa in fisken eller skall jag börja med sötvatten och tillsätta salt eftersom?
    fluander
    zoonen.se
  • Tant Nancy
    • April 2002
    • 5407

    #2
    Jag skulle kolla med djuraffären där dina Mollys ska inhandlas ungefär vilken salthalt dom har. Sedan skulle jag försöka få till vattnet så nära det som möjligt och sedan höja allt eftersom när fiskarna bott in sig ett tag. Kolla bara så att du inte får till vattnet för salt för BM, vet inte om dom klarar allt för stora mängder...
    MvH
    Tant Nancy
    www.gladafisken.aqualogen.se
    Mitt fotogalleri
    Dagbok
    Min zoon

    Kommentar

    • morphriz
      • October 2005
      • 875

      #3
      Ursprungligen postat av Tant Nancy
      Kolla bara så att du inte får till vattnet för salt för BM, vet inte om dom klarar allt för stora mängder...
      Black Mollys kan vänjas till saltvattensakvarier så det är ingen fara.
      --
      #define QUESTION ((bb) || !(bb))
      - Shakespeare.

      Kommentar

      • Annika
        • January 2002
        • 2518

        #4
        Om man börjar med bräckvatten eller sötvatten beror helt och hållet på fiskarna. Kolla med affären där du köper fiskarna hur deras vattenvärden ser ut och försök att åstakomma en liknande miljö. Vill man ha saltare vatten är det bara att tillsätta mer salt allt eftersom. Det är betydligt enklare att anpassa fisken, t.ex. Black molly, till en högre salthalt än en lägre.

        Kommentar

        Arbetssätt...