Förslag till sällkap, slamkrypare.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Triana
    • January 2005
    • 840

    Förslag till sällkap, slamkrypare.

    Jag ska skaffa slamkrypare av typen barbarus, den afrikanska slamkryparen. den litet mindre sorten.

    Mitt akvarium är 150x55x55 cm och jag kommer ha bräckvatten och strand.

    Jag funderar på argusfisk och fyrögonfisk... jag har en vän som kan ta hand om en argus när den växer ur mitt.. men det är väll ingen ide om den växer ur mitt för fort.

    Jag är fundersam då fyrögonfisken också blir ganska stor, jag har ingen erfarenhet av den själv, kan någon komma med tips?
    vill gärna ha humlefisk med.. går det med fyrögonfisken?

    Väldigt glad för svar!
  • MichaelE
    • June 2002
    • 903

    #2
    försök få tag på lite vinkarkrabbor, då får du den "riktiga" mangroveträsk känslan.
    Tror nog att du kan ha fyrögonfiskar i det karet, men se till så att du har minst tre-fyra st för dom e stimmfiskar.


    Mvh Michael
    Rovfisk intresset går på sparlåga tills vidare.

    Nu med både salt och sött .
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=104466

    Kommentar

    • Triana
      • January 2005
      • 840

      #3
      mm.. men det är nog litet litet för fyra fullvuxna fyrögonfiskar... hmm
      krabbor kan den ge sig på om krabban inte är stor.. då kan det bli tvärtom..

      *verkar varasvårt att hitta något som är lämpligt.. hmm.. kanske testa om spigg som foder överlever.. tvivlar.*

      Kommentar

      • Daniel Blom
        • June 2003
        • 1670

        #4
        Akvarielagret i Bromma har fyrögonyngel till salu, men jag tror att de kräver minst en kvadratmeter vattenyta för att man ska få köpa några.
        mvh Daniel
        Det enda du behöver här i livet är okunnighet och självförtroende,
        och framgången är given.
        Samuel Clemens
        Mina bilder

        Kommentar

        • Triana
          • January 2005
          • 840

          #5
          Jupp.. jag vet.. jag har plats för det.. men jag känner inte att jag vill ha fyrögonfiskar... de blir så stora när de är vuxna.. det är risk att en stor fyrögonfisk kan ge sig på den här lilla typen av slamkrypare.. då tror jag att krabba är ett roligare alternativ.. *jag gillar krabbor*
          kommer nog satsa en hel del på olika snäckor.

          Kommentar

          Arbetssätt...