Slamkrypare och andra fiskar/djur

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hexantippa
    • January 2005
    • 3

    Slamkrypare och andra fiskar/djur

    1. Jag undrar om någon har erfarenheter av att kombinera slamkrypare med andra sorters fiskar eller djur typ sköldpaddor/grodor/salamandrar?
    kommer en slamkrypare att vara revirhävdande eller aggressiv gentemot
    sköldpaddor/grodor/salamandrar?

    2. Läste någonstans att slamkrypare är väldigt rädda för andra fiskar, och därför inte går att kombinera med dessa, stämmer det?
  • KE
    • November 2004
    • 356

    #2
    Vet ej hur det är med det, men första tanken som slog mig var att sköldpaddan kan vara rätt glupsk (var iaf min rödörade) men den kanske inte bryr sig om slamkryparn.
    Zoonen
    Akvarietorka för tillfället...

    Kommentar

    • kragg_hack
      • December 2004
      • 58

      #3
      Kan ju säga att jag hade en kort episod med slamkrypare och salamandrar i ett gemensamt aquaterrarium. Funkade tyvärr inte alls för mig, slamkryparen var på dem hela tiden, så jag var tvungen att ge tillbaka den till affären. Du kan ju alltid testa, kan ju funka för dig.

      Kommentar

      • Triana
        • January 2005
        • 840

        #4
        Hmm

        Jag ska skaffa slamkrypare och har gjort en ganska nogrann efterforskning.

        Vissa fiskar går bra.

        Jag har sett slamkrypare med sköldpaddor, och även blivit föreslagen att ha dem med grodor.. men det funkar inte med det bräcka vattnet.

        Slamkrypare ska hellre ha litet för mycket salt än för litet, de blir mindre stessade då.. *uppgifter från skötare från vattenmuseum i stockholm*
        Salamanderanas eller grodornas hud kan skadas av saltet och hur det är med skölpaddor vet jag inte.

        En vän till mig hade en krabba med sin en tid.. hans slamkrypare hade en dag bitit av den alla benen.

        om andra fiskar är det en helt annan femma.. antingen äter slamkryparen dem eller så bryr han sig inte.. då jag talade med aquarias personal sade de att ett problem var att de inte brydde sig alls.. de kunde bli knuffade på men brydde sig inte.. deras fyrögonfiskar parade sig med slamkryparna och slakryparna brydde sig inte ens. Detta är ingen skygg fisk.. en av dem hoppade upp ur vattnet och försökte mota bort Mig när jag försökte fota dem...

        Jag håller på att bygga en hemsida om slammisar.. under uppbyggnad dock

        Kommentar

        Arbetssätt...