Kantnålar och flundror

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Royal Theed
    • June 2004
    • 105

    Kantnålar och flundror

    har fått erbjudan att få tag på kantnålar och sk "sötvattens" flundror, tyvärr inget vetenskapligt namn på dem så jag vet ännue ej vilken art. men tänkte kolla är det ngn som har ngn erfarenhet att dela med sig angående dessa. JAg har läst en del. och har förstått att det här kan vara ganska svårskötta fiskar, tanke på fodret osv. men ville bara kolla.
    Har för övrigt bara vuxna amano räkor än så länge i akvariet. Tror ni 3 arter dessa skulle gå ihop?
    750 liters tidvatten med slamkrypare, Periopthalmodon septemradiatus och 200 liters med ny indisk ännu ej vetenskapligt beskriven art.
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Jag hade sötvattenskantnålar ett tag. Det blev ingen lek dock. Matade med artemia. Lugna men förståss intressanta fiskar. Bör ha en omgivning som är lika lugn som dem själva.
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • Royal Theed
      • June 2004
      • 105

      #3
      . Vad var det för längd på dessa. vet du vilken art det var???
      Vad jag läst mig till har jag hittat ett flertal arter som förekommer inom akvariehandeln....
      Skulle det funka med ngt annat än artemia. tex levande fiskyngel osv.. det borde väl kunna funka...tar de bara levande? Jag har lite erfarenhet av sjöhästar och det torde väl vara lite av samma sak.
      750 liters tidvatten med slamkrypare, Periopthalmodon septemradiatus och 200 liters med ny indisk ännu ej vetenskapligt beskriven art.

      Kommentar

      • erikthur
        • March 2004
        • 9953

        #4
        Jag kommer inte ihåg vilken art det var. Den var dock grågrön och oansenlig till färgen och längden var cirka 10 cm eller någon cm mer. De har ju så små munnar men moina skulle nog gå bra tror jag. Jag tror de skulle ha svårt att överlista t ex ett guppy-yngel men jag kan ju ha fel.
        Jag har ingen egen erfarenhet av sjöhästar men jag inbillar mej från det jag sett på specialutställningen på Shedd i Chicago att de är rätt liknande till sättet.

        Killies is a lifetime passion

        Kommentar

        Arbetssätt...