Ny mal nästa dag död!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fösen
    • January 2009
    • 383

    Ny mal nästa dag död!

    Hej

    <igår köpte jag en L-106 och idag dog den Det har vart så här ett par gånger nu jag har köpt en ny mal sen nästa dag är den död. Varför gör jag något fel?

    När jag skaffar ny fisk tar jag i
    Prickmedel efter två timmar Lite Toxivec o sen på kvällen matar jag.

  • Lilla Damen
    • February 2008
    • 2649

    #2
    Varför har du i "prickmedel" ?
    Jag brukar inte hälla i några medikament när jag köper nya fiskar...

    Kommentar

    • illerfisken
      • January 2009
      • 313

      #3
      jag tror inte du behöver ha prick medel i om inte fiskarna du köper är sjuka.
      Senast redigerad av illerfisken; 10 May 2009, 15:42. Anledning: stav fel:S
      http://mfksweden.forum24.se/

      Kommentar

      • smurfmats
        • February 2003
        • 3538

        #4
        hur är dina vattenvärden i karet? varför häller du som sagt ner prickmedel i karet?
        tråden om fjärilars lek!

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Det är inte så att jag inte vill hjälpa dig Fösen, men dessa problem med vatten, pH, vitaprick och alla kemikalier du häller i karet samt att du inte verkar ta till dig de tips och trix som du faktiskt får, gör att det blir svårt att ta dig på allvar.
          Du har startat några trådar nu med bara problem av olika slag i ditt/dina kar, men det verkar inte bli någon ändring utan det dyker bara upp fler problem.
          Kanske du bör tänka på vad som kan vara grundproblemet?
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Lasse
            • October 2002
            • 1965

            #6
            Vilket prickmedel använder du och varför. En grundregel är att aldrig, aldrig medicinera i förebyggande syfte. En del prickmedel kan innehålla koppar som vissa fiskar är väldigt känsliga för. Strunta i alla kemikalier du vräker i. Jag hoppas att du är ärlig i dina inlägg eller är det så att ditt efternamn är troll?

            MVH Lasse
            Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt

            Kommentar

            Arbetssätt...