Ancistrus med röda fenor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • vrickan
    • March 2009
    • 60

    Ancistrus med röda fenor?

    Har två små bruna ancistrus som bor i ett 54 l akvarie med ca 15 guppy honor som ska föda.
    ancistrus honan är ca 4 cm och verkar inte sjuk hon simmar runt och äter. Men igår såg jag att hon hade lite rött på ena framfenan ser nästan ut som blod och idag såg jag att det även är lite på den andra framfenan.
    Nån som vet vad det är och vad man kan göra åt det.
    Har inte sett till henne efter jag gjorde ett större vattenbyte ikväll.
  • HenkeP
    • January 2009
    • 886

    #2
    Vet inte hur det är med ancistrusar, men mina silverhajar fick röda fenor och blev riktigt hängiga när jag hade matat lite väl mycket och fick en nitritspik i karet.. men ett större (30-40%) vattenbyte tre dagar i rad så blev dom bra igen.
    Senast redigerad av HenkeP; 17 April 2009, 01:54.

    Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

    Kommentar

    • Markus1984
      • November 2008
      • 2606

      #3
      Det kan vara skavsår, mina brukar få det ibland, syns tydligt på Albino/guld ancistrus, och vanligtvis går det över.
      Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

      Kommentar

      • vrickan
        • March 2009
        • 60

        #4
        Okej, jag ska testa med vatten byten och så har jag pytsat ner lite vattenberednings medel som ska hjälpa mot nästan allt.
        Hoppas det blir bättre på några dagar och att det inte är dödligt och smittar.
        Men alla andra fiskar verkar må bra även dom nyfödda guppyungarna.

        Kommentar

        • Markus1984
          • November 2008
          • 2606

          #5
          Det ordnar sig nog det där, det har det gjort på alla mina malar.
          Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

          Kommentar

          • vrickan
            • March 2009
            • 60

            #6
            Tror det hade börjat försvinna lite av det röda men tyvärr dog hon nu idag och jag vet inte varför. Dom andra fiskarna i akvariet mor dock bra ännu, det är 7 vuxna guppys och ca 30-40 nyfödda och en annan ancistrusmal där i.

            Kommentar

            Arbetssätt...