Finns dvärg corydoras??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #16
    Inte bara Aspidoras pauciradiatus är känsliga, C. pygmaeus är i samma klass. Båda arterna är också väldigt skygga och föredrar att hålla sig gömda bland växter.

    C. hastatus sägs vara tåligare, men är istället extremt sällsynt i handeln - jag har sett den till försäljning en gång på de senaste 5 åren.
    C. habrosus
    vet jag ingenting om, men den är också ovanlig, har sett den i handeln ett par tre gånger de senaste fem åren. Mitt intryck är att den beter sig mer som en "normal" corydoras, dvs bökar runt i botten, än de andra dvärgarna.
    Senast redigerad av Azur; 16 April 2009, 11:39.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #17
      Corydoras panda är en annan rätt liten art, något större än de tidigare nämnda "dvärgarna", ca 5 cm. Har själv 10 C. panda, en av mina favoritpansarmalar.

      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Nubi
        • March 2009
        • 9026

        #18
        De var söta små saker, inte lika känsliga ser jag Undrar om det finns i djuraffären här hemma.... De är dagaktiva va?


        Ursprungligen postat av Micke_A
        Corydoras panda är en annan rätt liten art, något större än de tidigare nämnda "dvärgarna", ca 5 cm. Har själv 10 C. panda, en av mina favoritpansarmalar.

        http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=309&SOK=1
        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
        Fiskbloggen

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #19
          Ursprungligen postat av Nubi
          De var söta små saker, inte lika känsliga ser jag Undrar om det finns i djuraffären här hemma.... De är dagaktiva va?
          Japp
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Fösen
            • January 2009
            • 383

            #20
            Ursprungligen postat av Micke_A
            Japp
            Har haft två stycken och har märkt att de är lite känsliga men väldigt fina Skffa jätte snygga ligger ungefär på 50 kr styck här hemma

            Kommentar

            • Nubi
              • March 2009
              • 9026

              #21
              Får se om de i Eskilstuna kan ta hem
              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
              Fiskbloggen

              Kommentar

              Arbetssätt...