Hungriga malar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Doden

    Hungriga malar?

    12
    Senast redigerad av Gäst; 09 September 2009, 18:41.
  • doppingen
    • April 2008
    • 1079

    #2
    mina malar,ancistrusar och gibbisar,är mycket på rötterna där det efter ett tag blir hål å gropar,beror nog inte på hunger utan att de behöver cellulosan vad jag förstått och det finns i rötterna,sen kan du ju alltid lägga i förvälld broccoli liksom gurkbit på tex ett skedskaft så det hålls nere,mina älskar det
    MammaMia

    Kommentar

    • mikey13
      • October 2007
      • 465

      #3
      Det är helt normalt att malarna äter på rötterna, för en del malar är det t.o.m ett måste att få i sig trä för matsmältningens skull.
      Som doppingen säger så kan du gärna lägga i gurka, broccoli och även annat grönt till malarna, det gillar dom skarpt.
      Får dom maltabletter att äta, eller vad matar du dina malar med?

      Vad det gäller den oidentifierade malen så är den någon typ av synodontis-mal om det är en synodontis eupterus ( http://zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=925&SOK=1 ) som inte är så stor ännu eller om det är en synodontis ocellifer ( http://zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=848&SOK=1 ) är lite svårt att säga då man inte ser ryggfenan men jag tror i alla fall att det är någon av dessa.

      här är en bild på min eupterus:
      Bifogade filer
      __________________________________________
      Mitt 720L projekt
      375L Inbyggt i väggen-projekt

      Kommentar

      • Doden

        #4
        12
        Senast redigerad av Gäst; 09 September 2009, 18:41.

        Kommentar

        • mikey13
          • October 2007
          • 465

          #5
          Det verkar vara en Synodontis ocellifer, men jag är inte 100 på det. kanske någon annan vet bättre.
          Mata gärna malarna med tabletter efter att ljuset släckts om du inte gör det redan nu.
          __________________________________________
          Mitt 720L projekt
          375L Inbyggt i väggen-projekt

          Kommentar

          • Doden

            #6
            12
            Senast redigerad av Gäst; 09 September 2009, 18:41.

            Kommentar

            Arbetssätt...