L-128 Blue ghost

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fösen
    • January 2009
    • 383

    L-128 Blue ghost

    Hej

    Har nu tre små L-128 yngel som är vid 5-8 mm nu och jag undrar vad dessa krabater äter för något. Är det rötter som gäller för dom eller är det maltabletter. Bara undrar för de äter inte maltabletterna.
  • JagBaraMal
    • November 2008
    • 79

    #2
    DOm ska i huvudsak matas med vegetabilisk kost. När dom är såpass små kan man ge dom frysfoder någon gång i veckan också.

    Vad är det för tabletter du ger dom nu?
    Svenskt Guppyforum - www.guppie.se

    Kommentar

    • Fösen
      • January 2009
      • 383

      #3
      Ursprungligen postat av JagBaraMal
      DOm ska i huvudsak matas med vegetabilisk kost. När dom är såpass små kan man ge dom frysfoder någon gång i veckan också.

      Vad är det för tabletter du ger dom nu?
      Eh ingen aning fick dom av han jag köpte dom av. Det är iaf gröna tabletter. Här hemma har jag Novo Pleco, Novo Fect, Novo tab, Hikari tropical för både malar och corydoras, Catfish waffers, Catfish vitamines, ja det är nog alla maltabletter jag har Så du tycker då att jag ska mata med de tabletter som innehåller spirulina?

      Kommentar

      • JagBaraMal
        • November 2008
        • 79

        #4
        Ja, grovt uttryckt så är förmodligen dom gröna tabletterna bäst. Dom röda går bort eller kan ges en gång i veckan.
        Svenskt Guppyforum - www.guppie.se

        Kommentar

        • Fösen
          • January 2009
          • 383

          #5
          Ursprungligen postat av JagBaraMal
          Ja, grovt uttryckt så är förmodligen dom gröna tabletterna bäst. Dom röda går bort eller kan ges en gång i veckan.
          Ok tack för tipset men nu är det bara en sak till jag undrar över. Äter dom på rötter?

          Kommentar

          • JagBaraMal
            • November 2008
            • 79

            #6
            Nej, dom behöver inte rötter. =)
            Svenskt Guppyforum - www.guppie.se

            Kommentar

            • Janne E
              • December 2007
              • 261

              #7
              Om de bara är 5-8 mm så är de nykläckta med en stor gulesäck, de lever på den i 6-8 dagar och efter det ger man dem mat...då bör de vara mellan 15-20 mm.
              Då kan du prova Novo Fect som är ett perfekt foder till både yngel och vuxna.

              Mvh Janne

              Kommentar

              • Fösen
                • January 2009
                • 383

                #8
                Ursprungligen postat av Janne E
                Om de bara är 5-8 mm så är de nykläckta med en stor gulesäck, de lever på den i 6-8 dagar och efter det ger man dem mat...då bör de vara mellan 15-20 mm.
                Då kan du prova Novo Fect som är ett perfekt foder till både yngel och vuxna.

                Mvh Janne
                Jag vet egentligen inte hur stora de är men absolut inte över 1 cm iaf. Men tack för tipset ska prova nu med Novo Fect ikväll

                Kommentar

                Arbetssätt...