Vad har hänt med min Ancistrus?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mrt
    • December 2008
    • 71

    Vad har hänt med min Ancistrus?

    Hej!

    Min Ancistrus har alltid kommit fram när jag matat men inte de tre senaste dagarna. Det som hände för tre dagar sedan var att jag flyttade lite rötter + en Gibbiceps fick flytta in i karet. Gibbicepsen är ett par storlekar större än Ancistrusen.

    Idag vågade sig Ancistrusen fram igen för att äta och då upptäcker jag en större vit fläck på ryggen.

    Vad tror ni, har Gibbin attackerat min Ancistrus eller har jag lyckats klämma den när jag lyft rötter? Eller kan det vara något annat?
    Bifogade filer
  • Doden

    #2
    12
    Senast redigerad av Gäst; 09 September 2009, 19:51.

    Kommentar

    • durgnas
      • June 2007
      • 232

      #3
      vad har du för andra fiskar i akvariet?

      Kommentar

      • mrt
        • December 2008
        • 71

        #4
        Börjar våga sig ut lite mer nu, han brukade vara en riktig tuffing, fanns det mat på botten så såg han till att inga andra fiska kom i närheten. Hade en fundering på om han gjorde så mot Gibbicepsen också vilket resulterade i en fight.

        Ursprungligen postat av Doden
        Jag kan inte så mycket om sånthär ännu. men det först jag tänker på är att fiskar oftast inte hugger/bitter uppe på toppen på andra fiskar. oftast bakifrån lr isidan. så jag skulle gissa på att du klämt den med en rot. dock kan det väl vara någon sjukdom lr liknande också?
        dock bara gissningar.
        hoppas den läker å vågar sig ut som vanligt snart. =)
        väldigt fin var han iaf.

        Kommentar

        • mrt
          • December 2008
          • 71

          #5
          Ursprungligen postat av durgnas
          vad har du för andra fiskar i akvariet?

          Gurami, Molly och Kuhlii.

          Kommentar

          • durgnas
            • June 2007
            • 232

            #6
            när jag släppte i en pleco till in gibbiceps så slogs dem till och från i flera dagar innan de hade bestämt sig för vem som bestämde. Men det resulterade inte i sådana skador bara lite trasiga fenor. Jag vet inte vad det kan vara.

            Kommentar

            • mrt
              • December 2008
              • 71

              #7
              Tack för infon, kanske är jag då som ställt till det

              Tur han återhämtade sig så snabbt.


              Ursprungligen postat av durgnas
              när jag släppte i en pleco till in gibbiceps så slogs dem till och från i flera dagar innan de hade bestämt sig för vem som bestämde. Men det resulterade inte i sådana skador bara lite trasiga fenor. Jag vet inte vad det kan vara.

              Kommentar

              Arbetssätt...