En algätare som jobbar!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sirii
    • February 2009
    • 64

    #16
    Ursprungligen postat av Susn
    Jag skulle också vilja ha algätare/malar som jobbar mycket och gör rent. Vilka sorter är bra? Jag undrar också om hur man dammsuger i gruset med en akvariedammsugare, det är en lång slang och är lite större vid början av slangen. Jag såg idag att en tjej i djuraffären rengjorde gruset med en slang, och jag såg att det var en sån jag också hade hemma.. Jag måste rengöra med vet inte hur man gör.. HJÄLP!

    jag har också en sån slag tror de heter hävert.

    den delen som är i början av slagen stoppar du ner i akvariet och den andra änden stoppar du i en hink elelr liknande, jag har en pump eller vad man ska säga som man trycker på för att få vattnet att åka upp, du trycker på den tills vattnet börjar åka ner i hinken .
    sen är de bara att dammsuga så mycket du vill , när du är färdig tar du bara upp den delen du har också slutar vattnet att rinna..

    nån kanske kan förklara bättre?

    Kommentar

    • Susn
      • March 2009
      • 5

      #17
      Tack så mycket, men min är inte elektrisk eller går på batterier.. den är bara en slang!

      Kommentar

      • Susn
        • March 2009
        • 5

        #18
        Jag har ingen pumpliknade grej, så hur ska man få vattnet att börja rinna? :O
        Jag undrar också om ungefär hur ofta man måste städa hela akvariet, och hur ofta man ska byta vatten.. Och jag vill veta hur ofta man ska byta filtret.. jag har pump och filter i ett..

        Kommentar

        • Susn
          • March 2009
          • 5

          #19
          Ursäkta för många frågor.. Men vilken är början av slangen? Det feta?
          Och kan fiskarna vara i när man dammsuger?

          Kommentar

          • Sirii
            • February 2009
            • 64

            #20
            Ursprungligen postat av Susn
            Ursäkta för många frågor.. Men vilken är början av slangen? Det feta?
            Och kan fiskarna vara i när man dammsuger?
            min är inte heller elektrisk!

            de är en vanlig plastslag som är tjockare i ena änden med ett huvud liksom och i den andra änden är det en vanlig slag, den feta änden ska va i akvariet. den som man pumpar på är en mjukare grej i blått som sitter på,, tänk dig när när man kollar blodtrycket den som läkaren pumpar på ungerfär så är det.
            det kan ju hända att vi itne har samma typ , har sett att de finns olika modeller!

            du kan ju ananrs gå till akvarieaffären och be dom visa dig!


            fiskarna kan vara i dom blir rädda och aktar på sig!

            Kommentar

            • Platydoras costatus
              • March 2008
              • 44

              #21
              Siamesisk algätare?

              Siamesisk algätare är dom bästa på att hålla algerna borta enligt mig. efter en vecka så är akvariet renskrapat på alger. i och för sig ingen mal men ändå.

              Kommentar

              • Sirii
                • February 2009
                • 64

                #22
                Ursprungligen postat av Platydoras costatus
                Siamesisk algätare är dom bästa på att hålla algerna borta enligt mig. efter en vecka så är akvariet renskrapat på alger. i och för sig ingen mal men ändå.
                Vet du om den är vanlig och finns på affärer som bara har dom vanligaste sorterna?

                Kommentar

                • Susn
                  • March 2009
                  • 5

                  #23
                  Jag undrar samma sak som "Sirii"

                  Kommentar

                  • JohanB
                    • December 2006
                    • 107

                    #24
                    Siamesisk algätare finns i de flesta välsorterade akvariebutikerna.

                    Johan

                    Kommentar

                    • Platydoras costatus
                      • March 2008
                      • 44

                      #25
                      Som johan skrev så är den väldigt vanlig.
                      Conny

                      Kommentar

                      Arbetssätt...