3 Kullar samtidigt måste vara max?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Martin85
    • February 2008
    • 465

    3 Kullar samtidigt måste vara max?

    Måste skriva av mig ang malarnas lekar.
    De är inte kloka

    Pga tidigare sjukdom i karet så avslutades det med 50% vattenbyte igår.

    Ancistrusarna vart som tokiga och som mest var det 4st honor som ville in i röret samtidigt.

    Hanen var tokig på sitt sätt och ville inte ha besök då han redan har fullt av yngel där inne.

    Idag orkade han väl inte så emot mer och släppte in första honan och sen den andra. De höll på simma in och ut i ett par timmar men nu precis så ligger där en romkaka på bakväggen och en till i taket och ca 20 yngel från förra kullen är kvar
    Resten av ynglen måste ha rymt ut under akten

    Var inge vidare att ta kortet men ena romkakan och några yngel går att urskilja iaf Blixt till kameran når inte in och ficklampan är kass och har ett zoomobjektiv på
    Bättre bilder ska tas inom kort.

    Vad är det flesta antal kullar en ancistrus har haft samtidigt?

    Skulle inte förvåna mig om en till hona försöker, det är fortfarande den minsta honan som verkar intresserad och har inte varit in i röret idag.

    Trevlig helg!
    Bifogade filer

  • JohanB
    • December 2006
    • 107

    #2
    Bara till att säga grattis
    Mina malar vägrar föröka sig, men det är la bara till att ge det tid.
    ang. kullar så har jag inget svar

    Johan

    Kommentar

    • Martin85
      • February 2008
      • 465

      #3
      Ursprungligen postat av JohanB
      Bara till att säga grattis
      Mina malar vägrar föröka sig, men det är la bara till att ge det tid.
      ang. kullar så har jag inget svar

      Johan
      Tack
      Får hoppas att dina kommer igång med tiden. Det är nog bara en tidsfråga om de är i rätt storlek och av rätt kön. Vattenbyten och vattenkvalité samt mycket mat och bra gömställen så kommer det bli smått


      Liten update om vad som händer:
      Den minsta honan som varit envis fick komma in till honom idag Det trodde jag inte, nu när han börjat vakta den nya rommen väldigt noga.

      Men hon har nog inte lagt rom vad jag kan se. Däremot så har någon lyckats vifta till ena romkakan som satt i röret så båda sitter nu på bakre väggen. Bara de inte viftar ut den ut grottan så

      Honan har legat utanför grottan hela kvällen så kanske att hon släpps in igen. Hon är ju minst av alla och detta bli isåfall första kullen för henne. Hon kommer nyligen ifrån sambons kar och har växt upp från 3cm där utan tillgång till motsatta könet.

      Man kan då bara konstatera en sak:
      När hanen som redan vaktar massa ungar får till det med 2 st nya mitt i yngelvården och sen bjuder in en oskuld dagen efter och kanske får till det där också. Djuren ligger liite före människan ibland

      Kommentar

      Arbetssätt...