heteropneustes fossilis?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    #16
    Inne i Tropikhuset alltså i ett nybyggt akvarium? Så man vet var man ska leta upp "monster"
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

    Kommentar

    • HenkeP
      • January 2009
      • 886

      #17
      Ursprungligen postat av Barbie
      Dom tar in nya hela tiden, och dom verkar faktiskt inte vara särskilt kunniga överhuvudtaget. Har slutat med mygglarverna nu, matar dom med fisk och räkor
      Ja, det är klart dom gör så länge folk köper dom.. Och skulle dom fortsätta ta hem även om folk inte köper dom, då är dom inte speciellt smarta..

      Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

      Kommentar

      • Barbie
        • March 2009
        • 22

        #18
        Ursprungligen postat av eriahl
        Inne i Tropikhuset alltså i ett nybyggt akvarium? Så man vet var man ska leta upp "monster"
        Yesbox!

        Kommentar

        • Barbie
          • March 2009
          • 22

          #19
          Ursprungligen postat av HenkeP
          Ja, det är klart dom gör så länge folk köper dom.. Och skulle dom fortsätta ta hem även om folk inte köper dom, då är dom inte speciellt smarta..
          Flera gånger så jag vart in där har det legat döda paroonhajar där, vet inte hur dom gör faktiskt, men tror inte att dom är populära.. Några av dom är 15-20 cm, fast dom är i ett annat akvarium.

          Kommentar

          • eriahl
            • April 2004
            • 5681

            #20
            Så dom har alltså byggt ut det huset för akvariet och kanske annat roligt? Någon aning om hur stort det "lilla yngelakvariet" är? Kanske dax att ta dykcertifikat och plumsa i

            Hur är det med Synodontisen förresten?
            Senast redigerad av eriahl; 31 March 2009, 15:37.
            "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

            Kommentar

            • Barbie
              • March 2009
              • 22

              #21
              Ursprungligen postat av eriahl
              Så dom har alltså byggt ut det huset för akvariet och kanske annat roligt? Någon aning om hur stort det "lilla yngelakvariet" är? Kanske dax att ta dykcertifikat och plumsa i

              Hur är det med Synodontisen förresten?
              Ja, det har dom. Jätte mycket nytt där för i år
              Vet inte hur stort det är riktigt, men kan höra mig för (:

              Det är jättebra med den, han/hon har växt jättemycket på kort tid!

              Kommentar

              • eriahl
                • April 2004
                • 5681

                #22
                Är det inte bättre att skriva om dom fiskar du ev har. Om du nu har några? Furuviksparken har inte något akvarium för "monsterfiskar". Det blir däremot ett akvarium med pirayor i Sydamerikadelen och annat som kajmaner mm som man åker igenom på en vattenbana eller hur man nu säger och kan titta på. Kan nämna att jag hälsade på senast idag och som jag trodde finns inget sånt akvarium. Inga planer på det heller.

                Pirayorna är knappt 10cm nu men dom var fina och hela sas
                Senast redigerad av eriahl; 01 April 2009, 15:29.
                "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                Kommentar

                • Barbie
                  • March 2009
                  • 22

                  #23
                  Du får bilder sen, du kommer få hälsa på min fisk på furuvik.
                  (:

                  Kommentar

                  • eriahl
                    • April 2004
                    • 5681

                    #24
                    Vore bra för paroonen att komma till ett stort akvarium och kul att se den glida runt i ett stort akvarium. Men jag tror att du missade mitt förra inlägg........
                    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                    Kommentar

                    • HenkeP
                      • January 2009
                      • 886

                      #25
                      Kajmaner och pirayor behöver väl oxå mat...
                      Bara en liten tanke..

                      Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

                      Kommentar

                      • Barbie
                        • March 2009
                        • 22

                        #26
                        Ursprungligen postat av eriahl
                        Vore bra för paroonen att komma till ett stort akvarium och kul att se den glida runt i ett stort akvarium. Men jag tror att du missade mitt förra inlägg........
                        den kommer att hamna i ett bra stort akvarium, oroa dig inte.

                        Kommentar

                        • eriahl
                          • April 2004
                          • 5681

                          #27
                          Oroar mig inte men du läser nog inte vissa inlägg. Jag har ju hälsat på där för bara någon dag sen. Men det blir nog bra med paroonen
                          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                          Kommentar

                          Arbetssätt...