Könsmogna ancistrus?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HeroS
    • January 2009
    • 285

    Könsmogna ancistrus?

    Heeej! Har tre fina ancistrusar i mitt kar! Har haft två av dem i ca. 3 månader och den andra i ca. 1 vecka När märker jag att de är könsmogna? Den ena börjar få skägg, men hur vet jag att de är könsmogna? =)
    Tips?
    Tack
    96 Liter
    54 Liter
    /Sandra
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    De blir könsmogna vid ca. 7cm men något märkbart beteende kommer du kanske inte se. Är det en hona och hane så märker du det genom att de leker såklart. Två hanar kan börja bråka om grottor och rötter som de vill ha.
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • HeroS
      • January 2009
      • 285

      #3
      Okej. Jag har en som är mycket större än de två andra, och den tycker man ju så klart bör vara en hane, men den har inget skägg alls. Denna "stora" jagar alltid bort en av de mindre (som har skägg, men inte så mycket). Vet tråkigt nog inte vilka kön jag har på dem... de är lite förvirrande för mig. Den tredje (golden) är inte skäggig alls (precis som den största).
      96 Liter
      54 Liter
      /Sandra

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #4
        Ursprungligen postat av HeroS
        Okej. Jag har en som är mycket större än de två andra, och den tycker man ju så klart bör vara en hane, men den har inget skägg alls. Denna "stora" jagar alltid bort en av de mindre (som har skägg, men inte så mycket). Vet tråkigt nog inte vilka kön jag har på dem... de är lite förvirrande för mig. Den tredje (golden) är inte skäggig alls (precis som den största).
        Är de 6-7cm och utan spröt är det honor
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        Arbetssätt...