stora malar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Aleks
    • February 2009
    • 145

    #16
    Ursprungligen postat av doppingen
    den malen i Växjö är den jag sålde till butiken säkert,om du såg den på akvarielandet,men de är nog svårsålda då han fick in den i augusti å hade den kvar för nån vecka sen då jag var där,han sa att knappt nån har frågat om den,jag saknar den den var speciell men jag tyckte den behövde större utrymme samt den "bökade" runt större stenar mm
    Om det är den brunprickiga som simmar i karet framför sofforna så är den riktigt fin! Har funderingar på att ha en sådan i mitt nästkommande akvarie!
    60L Projekt Växt
    102L Sällskap + Växt.
    240L Ombyggnad till ciklid

    Kommentar

    • doppingen
      • April 2008
      • 1079

      #17
      ja jag vet att sist jag var där så hade han den i det stora karet vid sofforna,jag saknar honom(malen Malte alltså) han är så fin å häftig
      MammaMia

      Kommentar

      • doppingen
        • April 2008
        • 1079

        #18
        Ursprungligen postat av stigson
        Tog med mig en vanlig Pleco på 30 cm förra helgen, resan tog 3 timmar, buss och tåg. hade den inslaget i några påsar och en hink utifall den skulle gå sönder.


        Gick jättebra
        var köpte du den,vilken stad? om resan tog 3 timmar
        köpte idag 2 pleco 20cm styck för 50 kr styck,billigt va?
        Senast redigerad av doppingen; 16 March 2009, 17:22.
        MammaMia

        Kommentar

        • stigson
          • February 2009
          • 522

          #19
          Köpte malen i valbo (djurmagasinet) den är pigg och kry

          Kommentar

          • stigson
            • February 2009
            • 522

            #20
            såg en riktigt stor gibbiceps i gävle i lördags, säkert runt 40 cm! 240 kr tror jag att dem skulle ha för den riktigt häftig!

            Kommentar

            • doppingen
              • April 2008
              • 1079

              #21
              Ursprungligen postat av stigson
              Köpte malen i valbo (djurmagasinet) den är pigg och kry
              ok! tvivlar inte på att den klarat resan, frågade mest då 3 timmar kanske varit till växjö för då kunde den varit min som är till salu i zoobutik där,men så var ju inte
              MammaMia

              Kommentar

              • malawifisken
                • August 2008
                • 969

                #22
                jag köpte en gibbe på ca 45cm för ca en månad sedan på guldfisken i kalmar för 900kr. Fraktade hem den i en stor plast back med lock
                Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                Kommentar

                • karinfredholm
                  • September 2008
                  • 290

                  #23
                  Ja, det var malen "vid sofforna" som kostade 450:-, i Växjö.

                  Minns inte vad affären hette men den var stor & skulle vara en av Växjös bästa affärer. Jag var på visit där över julhelgen bara.
                  Anledningen att jag minns detta är att jag var på Arken i Växjö & kollade i deras aqualog, & såg att L-001 hette vitprickig pleco & inte stämde överrens med vad jag sett/läst/hört. Var alltså tvungen att fråga om han hade en sådan inne. Då sa han att nej men de blir inte lika vackra som gibbiceps som stora, här har du en stor fin minsann (eller nåt )
                  Alldeles för liten lägenhet med alldeles för många kar!

                  Kommentar

                  • doppingen
                    • April 2008
                    • 1079

                    #24
                    så har vi Tassar & Morrhår åxo,mycket stilig akvarieavdelning nygjord å fräsch,väl värd ett besök,den du var i med soffor är åxo bra,ligger i en källare å heter Akvarielandet, så Arken åxo då samt nåra till,ja den malen var fin,nu har jag ett större kar å köpte 2 nya igår 20 cm långa för 50 kr(blocket) för de är ju så stiliga
                    MammaMia

                    Kommentar

                    Arbetssätt...