Pandapansarmal

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #46
    Ursprungligen postat av Reggae_Ripan
    Okey och dessa 2 arter finns i välsorterade akvarieaffärer lr ?
    Malayser anses ofta som skräpsnäckor (pga. att de förökar sig så snabbt) så de hittar du överallt. Helenor kan vara knepigare men finnes lite här och var
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • Reggae_Ripan
      • March 2009
      • 250

      #47
      Ursprungligen postat av Nina82
      Malayser anses ofta som skräpsnäckor (pga. att de förökar sig så snabbt) så de hittar du överallt. Helenor kan vara knepigare men finnes lite här och var
      Okey tack så mkt för hjälpen Nina
      500 Liter påväg upp igen !

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #48
        Ursprungligen postat av Reggae_Ripan
        Okey tack så mkt för hjälpen Nina
        Så lite så
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • Reggae_Ripan
          • March 2009
          • 250

          #49
          Hur många pansarmalar kan jag max ha i ett 100liters med måtten 70x40x40? Kan jag någon annan mal? Helst sa isf.
          500 Liter påväg upp igen !

          Kommentar

          • Nina82
            • January 2008
            • 6610

            #50
            Ursprungligen postat av Reggae_Ripan
            Hur många pansarmalar kan jag max ha i ett 100liters med måtten 70x40x40? Kan jag någon annan mal? Helst sa isf.
            Ca. 10-15st borde du säkert kunna ha men det ser du bäst själv när det är lagom. Allt det beror ju på vilken inredning och fria ytor mm.
            Skaffa 2st Ancistrus med om du inte har det redan. De brukar hjälpa till att hålla algerna nere.
            12L 12L 24L 24L 24L 24L
            38L 54L 54L 63L 450L

            Kommentar

            • ankan94
              • February 2009
              • 199

              #51
              jag har 5 pandapansarmalar i mitt 112 liters akvarium och dom mår alldelesn utmärkt, jag har haft dom i snart ett år och ingen har "trillat av pinn" Jag rekomenderar dom starkt för att dom är så fina och en livlig pansarmal som städar riktigt bra. ( botten substratet är vanlig egnelsk sjösten )

              Kommentar

              • Reggae_Ripan
                • March 2009
                • 250

                #52
                Ursprungligen postat av Nina82
                Ca. 10-15st borde du säkert kunna ha men det ser du bäst själv när det är lagom. Allt det beror ju på vilken inredning och fria ytor mm.
                Skaffa 2st Ancistrus med om du inte har det redan. De brukar hjälpa till att hålla algerna nere.
                Okey. Hade tänkt o ha dem ihop med ett par apistogramma det borde väll funka?
                Jag har två ancistrus hos min bror som tar hand om dem tills jag startat mitt akvarie igen. Hur köns bestämmer man dem förresten?
                500 Liter påväg upp igen !

                Kommentar

                • Reggae_Ripan
                  • March 2009
                  • 250

                  #53
                  Ursprungligen postat av ankan94
                  jag har 5 pandapansarmalar i mitt 112 liters akvarium och dom mår alldelesn utmärkt, jag har haft dom i snart ett år och ingen har "trillat av pinn" Jag rekomenderar dom starkt för att dom är så fina och en livlig pansarmal som städar riktigt bra. ( botten substratet är vanlig egnelsk sjösten )
                  Okey tack för tipset, men jag går nog på säkerhet o tar de lite större malarna.
                  500 Liter påväg upp igen !

                  Kommentar

                  • Nina82
                    • January 2008
                    • 6610

                    #54
                    Ursprungligen postat av Reggae_Ripan
                    Okey. Hade tänkt o ha dem ihop med ett par apistogramma det borde väll funka?
                    Jag har två ancistrus hos min bror som tar hand om dem tills jag startat mitt akvarie igen. Hur köns bestämmer man dem förresten?
                    Både Ancistrus och pansarmalar går bra ihop med Apistogrammor.
                    Han-ancistrusar har spröt på huvudet medan honor är mer eller mindre kala.
                    Som yngel är alla kala och vid ca. 6cm brukar spröten börja synas på hanarna.
                    12L 12L 24L 24L 24L 24L
                    38L 54L 54L 63L 450L

                    Kommentar

                    • Reggae_Ripan
                      • March 2009
                      • 250

                      #55
                      Ursprungligen postat av Nina82
                      Både Ancistrus och pansarmalar går bra ihop med Apistogrammor.
                      Han-ancistrusar har spröt på huvudet medan honor är mer eller mindre kala.
                      Som yngel är alla kala och vid ca. 6cm brukar spröten börja synas på hanarna.
                      Okey tack, då är det alltså två honor jag har hos min bror.
                      500 Liter påväg upp igen !

                      Kommentar

                      Arbetssätt...