Vilka är skillnaderna mellan könen..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HeroS
    • January 2009
    • 285

    Vilka är skillnaderna mellan könen..

    .. på ancistrus??
    Jag har två ancistrusar som jag haft i ca. 2 månader. Den ena är är lite strörre (ca. 7 cm) och den andra är någor mindre. Den största tycker jag borde vara hanen men den har inte ett enda strå på huvudet menan den andra har sedan ca. 1 månad haft strån runt munnen.
    Så nu kommer min fråga: Hur fungerar det med storlekar på dessa malar är hanen något mindre eller tvärt om. Jag vet att man ser skillnad på skägget vanligtvis, att hanar har skägg på huvudet o runt munnen medans honan har inget eller bara lite kring munnen.
    Vilka kön har mina ancistrusar??
    Tror ni
    Tack
    96 Liter
    54 Liter
    /Sandra
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Hanarna är lite större än honorna. Men det gäller ju bara om inte honan är äldre än hanen En del honor kan ha lite strån runt nosen, medan hanarna får större utväxter även uppe på huvudet.

    Så här spontant så tror jag att det kan vara två honor, om de köptes samtidigt, i samma storlek.

    Är de köpta vid samma tillfälle, och var de lika stora då?
    Senast redigerad av Shepard; 05 March 2009, 20:30.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • HeroS
      • January 2009
      • 285

      #3
      Ursprungligen postat av Micke_A
      Är de köpta vid samma tillfälle, och var de lika stora då?
      Ja de är köpta på samma tillfälle och var lika stora då
      96 Liter
      54 Liter
      /Sandra

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        En bild hade ju hjälpt, finns några olika alternativ. Kan vara två honor, men kanske även två hanar som utvecklas lite olika. Min gissning bara
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        Arbetssätt...