L-malar [ bildtråd ]

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av shacko
    Jag vill sälja min Mal som är på 23-25cm vet inte exakta storleken. Men den är riktig snygg med fina leopardmönster !! hur laddar man upp bild är det någon som vet ??
    annonser gör man inte i forumet, det får man inte.

    Välkommen hit i alla fall

    Lämna en kommentar:


  • shacko
    svarade
    Jag vill sälja min Mal som är på 23-25cm vet inte exakta storleken. Men den är riktig snygg med fina leopardmönster !! hur laddar man upp bild är det någon som vet ??

    Lämna en kommentar:


  • karinfredholm
    svarade
    Vilket L-nummer har din "flashplecko "? Köpte en likadan liten L-103 vilket det inte kan vara. Nu såg jag min mals tvilling.

    Lämna en kommentar:


  • almost_jocke
    svarade
    Min Segelfenspleco

    det är nu mer än ett år och en månad sedan som jag fick mitt 250L av flickvännen i julklapp. och nu sitter man här med 4st akvarium och blivit guldmedlem tillslut (=

    ska se om jag klarar av att få upp en bild på min segelfenspleco som jag haft i ett år nu (=
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Ursprungligen postat av endymion
    L007 -yngel
    Brukar akta mig för ord som söt när det gäller akvariefisk

    Men dessa yngel är nog, ja just det söta

    Lämna en kommentar:


  • endymion
    svarade
    L007 -yngel
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • almost_jocke
    svarade
    Min största Gibbiceps =)

    Lämna en kommentar:


  • MacedonianLion
    svarade
    Jeg har mange billeder af mine Hypancistrus sp. L174, derfor lægger jeg en link til mit galeri på zoonen.se

    Lämna en kommentar:


  • Anna_mvb
    svarade
    Vilka fina bilder! Är det lättare att fota större fiskar?
    Jag har inga stora malar - de kräver ju stora kar

    Men jag har nyligen fått en pitbull pleco LDA25
    och efter ett par dagar hade jag en krokodil i akvarium

    Lämna en kommentar:


  • Azur
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Introduced to countries outside its native range
    Just radarparet P. disjunctivus och P. pardalis verkar vara extremt "invasiva" som det kallas. De finns i tropiska och subtropiska klimat över i stort sett hela världen. Ancistrus har inte varit lika duktig på att etablera sig, men finns förvildad bl.a. i Australien och USA.

    Vad jag sett verkar ingen av dem vara lika destruktiva för den infödda fiskfaunan som de fyra värsta arterna: Tilapia, Guldfisk, Gambusia, och Öring.
    Senast redigerad av Azur; 28 November 2008, 18:00.

    Lämna en kommentar:


  • Guest
    Gäst svarade
    Att ha svärdplantor i ett kar med Ancistrus är som att lämna ett barn ensam med en godispåse.

    Lämna en kommentar:


  • Big_Sal
    svarade
    jag vill också ha l-malar... dock är jag rädd om mina växter... har två vanliga ancistrus nu och min svärdsplanta har ingen chans... finns det någon som är snällare mot växterna än denna?? ska starta upp ett 540 SA nu så lite malar hade varit fint...

    Lämna en kommentar:


  • Guest
    Gäst svarade
    Precis som Kaj.p säger så är det en Pterygoplichthys joselimaianus du har miluhe.
    Kaj.p du skall inte försöka dig på att odla dom då? För du har en mycket fin hane där.

    Lämna en kommentar:


  • kaj.p
    svarade
    Min är nog 30 cm och fullvuxen De förväxlas ofta som små sägs det. Tycker också din ser ut som en G joselimaianus Om man kollar endymions ovan så skilljer sig teckningen.

    Lämna en kommentar:


  • miluhe
    svarade
    Ursprungligen postat av kaj.p
    Har visat den innan men jag tycker min L001 är grymt vacker. Lite stor kanske.
    Jättesnygg Kaj! Hur stor är den?
    Den liknar min i mönstret är det en gippiceps jag har eller en L001 som din?

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...