L200 eller L128 ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • slade
    • May 2010
    • 159

    #16
    Ursprungligen postat av Henrik_A
    Senaste Åleds resan blev det inköp av L128 (small spot cat pleco) och LDA33, kollade även på L200 högfenad men nja visst är dom fina men inte som L128.
    L128 och LDA33 är ute hela tiden här hemma.
    Hur funkar LDA33 ihop med andra fiskar? Läser man artbeskrivningen bör man ju inte ge animaliskt foder. Tycker den är jättetrevlig men vet inte om det går att ha i ett akvarium med tetror, scalarer och dvärgciklider som ju vill ha animaliskt foder.

    Har själv en L128 som jag gillar skarpt. Har dessutom en L081 samt två ancistrus. Dessa funkar i alla fall bra ihop med övrig besättning.

    Förresten vad ligger en LDA33 på i pris ungefär?
    450 L SA
    80 L SA

    Kommentar

    • Henrik_A
      • August 2010
      • 146

      #17
      LDA33:an stör inga andra fiskar. Väldigt lugn iofs. kanske det ändrar sig när den blir äldre, lugnare än L128 som kan vara lite kaxig.
      Jag kör en hel del artemia, lite röda mygg, algae waffers och sinking waffers pga. av 21st corydoras sterbai som måste växa till sig, går även 2 par apistogrammor och ett ancistrus par + ett stort gäng guppy som blivit kvar sen inkörningen av karet.

      Alla äter så fort maten kommer i vattnet.
      Än har jag inte märkt att LDA33 eller L128:an skulle ha några tarmproblem pga. födan pigga och glada far runt i karet hela dagarna. (600l. med flera stora rötter och mycket växter). Få fiskar på lite större yta verkar funka bra.

      Har funderat på att köpa fler, har bara en av varje. Men när det funkar så bra kan det vara dumt.

      LDA33 vf gav jag 600:- och 900:- för L128 vf.

      Kommentar

      • slade
        • May 2010
        • 159

        #18
        Ursprungligen postat av Henrik_A
        LDA33:an stör inga andra fiskar. Väldigt lugn iofs. kanske det ändrar sig när den blir äldre, lugnare än L128 som kan vara lite kaxig.
        Jag kör en hel del artemia, lite röda mygg, algae waffers och sinking waffers pga. av 21st corydoras sterbai som måste växa till sig, går även 2 par apistogrammor och ett ancistrus par + ett stort gäng guppy som blivit kvar sen inkörningen av karet.

        Alla äter så fort maten kommer i vattnet.
        Än har jag inte märkt att LDA33 eller L128:an skulle ha några tarmproblem pga. födan pigga och glada far runt i karet hela dagarna. (600l. med flera stora rötter och mycket växter). Få fiskar på lite större yta verkar funka bra.

        Har funderat på att köpa fler, har bara en av varje. Men när det funkar så bra kan det vara dumt.

        LDA33 vf gav jag 600:- och 900:- för L128 vf.
        Ok, tackar för infon. Kan helt klart vara intressant med en LDA33:a. Har själv odlad L128 så jag gav "bara" 300:- för min.
        450 L SA
        80 L SA

        Kommentar

        • stavhem
          • October 2010
          • 24

          #19
          Röd variant

          den röda varianten hadde vist prickar. tror att det var en special variant av L 014

          Kommentar

          Arbetssätt...