Imorse när lyset tändes så upptäckte jag en liten gynnare på framrutan, och sedan något dussin till lite här och var och jag undrar om någon har koll på hur gamla dem kan tänkas vara? Tycker det ser ut som att dem kan tänkas ha gulesäcken kvar, men ynglen mäter runt 7 mm från nos till svanstipp vilket känns lite stort för relativt nykläckta yngel av en förhållandevis liten fisk?
Som synes går det även 5 endlershannar i akvariet (samt några pygmécorydoras och en galaxyrasbora, men dem är jag mindre oroad över) som jag är lite orolig över att dem skall antasta ynglen, funderar på att flytta bort guppyna imorgon när jag har möjlighet för att ge dem en bättre chans att klara sig, även om det verkar något svårt att föda upp dem till vuxen ålder.
Dem var inte helt lätta att fotografera men fick några hyfsade bilder.
Som synes går det även 5 endlershannar i akvariet (samt några pygmécorydoras och en galaxyrasbora, men dem är jag mindre oroad över) som jag är lite orolig över att dem skall antasta ynglen, funderar på att flytta bort guppyna imorgon när jag har möjlighet för att ge dem en bättre chans att klara sig, även om det verkar något svårt att föda upp dem till vuxen ålder.
Dem var inte helt lätta att fotografera men fick några hyfsade bilder.
Kommentar