Ancistrus dör

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alltidfisk
    • September 2020
    • 1

    Ancistrus dör

    Okej, så jag har ett några veckor gammalt akvarium nu med ett par guppies. Köpte 2 relativt små Ancistrus malar som sattes in igår.

    När jag vakna på morgonen så såg de ut som de båda var döda. de låg upp och ner på botten och rörde sig inte alls. jag tänkte att jag kanske behövde plocka ut de men när jag skulle plocka upp de så börja de röra på sig så jag lät de va kvar eftersom de fortfarande levde.

    Efter ett tag så börja de flytta på sig men de betedde sig väldigt underligt. Den ena hade lixom "fastnat" av pumpen sugkraft så att den låg rygg vänd emot där pumpen suger åt sig vatten men när jag då rörde pumpen simmade den iväg?

    Ena sekunden ligger den på vatten ytan, andra sekunden sitter den på väggen som vanligt och tredje sekunden ligger den på botten upp och ner.

    Båda ligger just nu relativt nära vatten ytan så vet inte om de är syrebrist? Det finns tillräckligt med vågor på vatten ytan så jag svårt att tro att de kan vara det?

    Vad kan problemet vara? Har kollat alla värden och allt ser jätte bra ut. Guppisarna mår även skitbra.

    Gör jag något fel?


    Senast redigerad av Alltidfisk; 04 September 2020, 12:51.
  • åheim
    • April 2006
    • 13110

    #2
    Verkar ju vara nån reaktion på vattnet. Har du testat även nitritvärdet?
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    Arbetssätt...