Corydoras duplicareus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Corydoras duplicareus

    Mina C. duplicareus lägger hela tiden ägg på frontrutan, men blir såklart mat åt övriga invånare. Läser att många "räddar" äggen, men hur går ni till väga då?

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.
  • LAncer

    • February 2010
    • 846

    #2
    Ja jag plockar med fingrarna eller ett rakblad. Lägger dom i en mindre plats back med en syresten och ett litet svamp filter. Och ett par catappalöv så vattnet blir brunt så . För söker även får så äggen sitter fast på sidan ett. Och ett eller ligger på botten ett och ett. Så inte alla möglar.

    Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      #3
      Ursprungligen postat av LAncer
      Ja jag plockar med fingrarna eller ett rakblad. Lägger dom i en mindre plats back med en syresten och ett litet svamp filter. Och ett par catappalöv så vattnet blir brunt så . För söker även får så äggen sitter fast på sidan ett. Och ett eller ligger på botten ett och ett. Så inte alla möglar.

      Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
      Läste just i din tråd, att du och din dotter hade flyttat corydorasägg, då vet jag på ett ungefär hur man gör .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        Hur går det?
        jag lägger äggen i en (tät)håv som hänger i ytan....
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          #5
          Ursprungligen postat av tummen
          Hur går det?
          jag lägger äggen i en (tät)håv som hänger i ytan....
          Det blev aldrig av att jag testade.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          Arbetssätt...