Mina ancistrus dör

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Andise
    svarade
    Men får prova köpa ett test kit och kolla ändå. Har ju slamhävert och gör rent gruset 1 gång i veckan medans jag byter vatten

    Lämna en kommentar:


  • Andise
    svarade
    Hej tack för svar. Kör tetra Aqua safe vid varje vatten byte

    Lämna en kommentar:


  • stefant
    svarade
    Välkommen till forumet! Jag kan bara spekulera men kanske byter du vatten för ofta. Använder du vattenberedningsmedel? Där jag bor är det t.ex. ganska hög kopparhalt i vattnet och fiskar är ju olika känsliga för detta så att jag måste använda vattenberedningsmedel. Du skulle ju kunna skaffa teststickor för att testa vattenvärdena så att de inte är helt uppåt väggarna. Att testa med teststicka tar bara ett par minuter.

    Lämna en kommentar:


  • Andise
    startade ett ämne Mina ancistrus dör

    Mina ancistrus dör

    hej!
    Är precis nybliven akvarist tycker det är jättekul!
    Hade läst på mycket innan jag skaffa akvarium. Köpt rätt utrustning direkt för att kunna hålla akvariet rent. Börja med lite neontetror. Några endlersguppy och en kampfisk hane. Jag börja med ett 70 liters kar men ska gå upp till lite större rätt snart allt har gått bra hittills. Kör med en eheim pick up 160 pump och doppvärmare och ligger på 25-26 grader. Köpte 3 ancitrus för 4 veckor sen. Den första dog efter 2 veckor den andra va död i morse vad gör jag för fel? Köpte vitakrafts premium plant chips till malarna för att stöd mata dom.
    köpt en stor rot och växter så dom kan gömma sig bra. Jag kollar inte vattenvärdena men byter 20 liter vatten varannan dag för att vara på säkra sidan.

    Mvh Fredrik
Arbetssätt...