Corydoras panda, beteende

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Eemmelii
    • October 2018
    • 8

    Corydoras panda, beteende

    Hej. Vi skaffade 10 st pandor för några dagar sen och är nu nyfikna på deras beteende. Ibland är de helt stilla nere vid botten, ska de göra så eller är de sjuka? Igår dog en nämligen och vi är nu lite nojiga. De lever i ett 240 liters akvarium tillsammans med 15 st Colombiatetror och 4 st L066 malar. Detta är vårt första akvarium.
    Hoppas att någon kan hjälpa oss.

    /Emelie
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Pansarmalar kan ofta ligga stilla och vila på botten utan att det är nå't fel. Varför den ena dog är ju svårt att veta utan att ha sett den, men kanske var den i lite dålig kondition redan i butiken, pandor kan nog vara lite känsliga innan de har acklimatiserat sig.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Eemmelii
      • October 2018
      • 8

      #3
      Ursprungligen postat av Shepard
      Pansarmalar kan ofta ligga stilla och vila på botten utan att det är nå't fel. Varför den ena dog är ju svårt att veta utan att ha sett den, men kanske var den i lite dålig kondition redan i butiken, pandor kan nog vara lite känsliga innan de har acklimatiserat sig.
      Tack för snabbt svar! Då kan vi känna oss lugna. Att den var i dåligt skick från början var min första tanke också. Den såg frisk ut sa sambon, inga prickar och alla fenor såg okej ut.

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Så länge de andas och rör sig normalt, färgerna ser bra ut, och alla fenor hålls utspända, så ska det inte vara nå'n fara. Den som dog kan ju ha varit lite undernärd, och inte klarat flytten.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Eemmelii
          • October 2018
          • 8

          #5

          Kommentar

          Arbetssätt...