Få Corys att leka?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Soffan74

    • March 2017
    • 158

    Få Corys att leka?

    Hur gör jag för att få dem att leka?
    Har ett gäng pansarmalar, men aldrig sett dem leka. Har fin sand.
  • Niklas8
    • April 2010
    • 62

    #2
    Håll dem i rent och friskt vatten med god utfodring, gärna frysmat och levande foder. Gör ett lite större vattenbyte som sänker temperaturen 2-4 grader, gärna rensning av filtret i samband med detta. Fräscht, svalare vatten tillsammans med höjd syresättning sätter nästan ofelbart de "lättare" varianterna av corydoras i lek. Det finns dock många arter som hobbyn inte hittat "nyckeln" till ännu.
    Senast redigerad av Niklas8; 15 February 2018, 18:08.

    Kommentar

    • Soffan74

      • March 2017
      • 158

      #3
      Ursprungligen postat av Niklas8
      Håll dem i rent och friskt vatten med god utfodring, gärna frysmat och levande foder. Gör ett lite större vattenbyte som sänker temperaturen 2-4 grader, gärna rensning av filtret i samband med detta. Fräscht, svalare vatten tillsammans med höjd syresättning sätter nästan ofelbart de "lättare" varianterna av corydoras i lek. Det finns dock många arter som hobbyn inte hittat "nyckeln" till ännu.
      ok har fläckig, albinos, skunk och metall

      Kommentar

      • Niklas8
        • April 2010
        • 62

        #4
        Fläckig och metall är lätta. Albinon är en sannolikt den pigmentlösa versionen av metall. Skunken är svår.

        Kommentar

        • Soffan74

          • March 2017
          • 158

          #5
          Ursprungligen postat av Niklas8
          Fläckig och metall är lätta. Albinon är en sannolikt den pigmentlösa versionen av metall. Skunken är svår.
          hur ser man bäst skillnad på könen?

          Kommentar

          • Ekenberg
            • December 2017
            • 3910

            #6
            Hej.

            Jag kan tyvärr alldeles för lite om corys för att kunna svara.....men jag har en liten grupp, sex stycken, sedan två veckor tillbaka. Så jag måste ju säga att det enbart är tur eftersom detta är en helt ny bekantskap för mig trotts mina trettio år med hobbyn.

            mina pansarmalar lever med diskusar, i 29 gradigt vatten där jag försöker göra få vattenbyten, alltså rakt emot vad som rekommenderas , och de leker konstant....

            Kommentar

            • Soffan74

              • March 2017
              • 158

              #7
              Mina albinos är rejält runda om magen nu. Rom?

              Kommentar

              • Soffan74

                • March 2017
                • 158

                #8
                De la ägg på en bakruta för någon vecka sedan. Nu är de borta. Uppätna?

                Kommentar

                Arbetssätt...