Lite frågor angående Golden nugget mal

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathias G
    • June 2015
    • 190

    Lite frågor angående Golden nugget mal

    Hej!

    har haft min Golden nugget nu i cirka 6 månader. Tycker han äter dåligt , visst han tuggar endel på algtabletterna men är inte alls intresseras av zhucchini eller annat foder, tyvärr ser man inte skymten av honom ofta alls , men han har sitt bestämda hem i en rot och bland stenarna runtomkring. Hans syns knappt heller när det är helt svart eller när jag har min månbelsyning igång. Han kommer väl växa ur roten så småning om antar jag. Har ju läst att dessa är svåra att hålla , men han har ju överlevt ett halvår nu så nått måste han väl få i sej. Är han rädd för mina bosmani regnbågar kanske? Han har 10st sånna i varierande storlek som kompisar.
  • flygrc
    • June 2006
    • 2755

    #2
    Jag har tre, de är inte ute så ofta , normalt rätt lättskrämda. De äter bara på maltabletterna och har inte velat ha annat, tex brysselkål. Har alger i karet.
    Växterna växer bra, har bra med ljus.
    De ser ut att väx och må bra ändå. De slåss lite ibland, verkar inte ha något "kompisbehov"
    Bosmani skrämer inga fiskar, är mest intresserade av att simma. L-malar är rätt tuffa mot andra fiskar, mina snor rommen från jordätarna som är mycket större.
    Senast redigerad av flygrc; 10 February 2018, 15:48.
    https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
    Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

    Kommentar

    • Mathias G
      • June 2015
      • 190

      #3
      Ok tack för svar, jag har inte så mycket alger i karet , han håller sej mest till sin rot och jag tycker knappt han tar tablettens trots att jag kastar i en bunt. De som däremot blir galna och går på tabletterna direkt är mina bosmanis , dom luktar rätt på dem direkt och är där och försöker hacka i sej dem , rätt irriterande då de kanske stör malen.

      Kommentar

      Arbetssätt...