Corydoras ägg?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dexter84
    • May 2017
    • 42

    Corydoras ägg?

    Fått ägg på rutan i karet.
    Har regnbågar, tetror,corydoras, siameser som kan para sig antar att det är från mina corydoras?
    Så har några frågor, är dom vita obefruktade? när jag nu la dom i en vit bägare "ca 1 liter" blev dom lite gulare.
    Sen har jag nån apparat som kom med karet och heter " Rena air 50" som ger små bubblor från en slang ner till en syresten. Men verkar vara väldigt många bubblor, kan det bli för mycket syre av den? Låter en hel del också
    Sen har jag inge anti mögel medel , kan äggen överleva utan det om jag byter vatten varje dag?
    Senast redigerad av Dexter84; 02 June 2017, 14:57.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Antimögelmedel skall inte behövas om vattnet är bra syresatt och rent. Äggen är ibland svagt gulaktiga (olika för olika arter) Efter 2 dygn kan man ofta se en mörk kärna i ägget och efter 5-6 dygn spränger ynglen hinnan och ramlar ner till botten.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Dexter84
      • May 2017
      • 42

      #3
      Ah ok. Tror inte det blir nått av detta, gått några dar nu och ingen synlig kärna. Var väl obefruktade eller skadade men jag lära vara mer förberedd nästa gång, Tack för svaren

      Kommentar

      Arbetssätt...