Albino pansarmal

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Allgie
    • September 2015
    • 48

    Albino pansarmal

    Hej. Är dessa malar svåra? Tycker att de dör en efter en... alla tester på vatten mm är gjorda. Har 400l med ny pump. I början är de aktiva som bara den med eftersom så blir de skygga o sega... gömner sig hela dagarna. Har läst att de är dagaktiva o som sagt de var dem i början... har tetror, barber o Botier o siamensisk mal.
    Förstår inte vad som är fel...
    Anneli
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Nej dom skall inte vara speciellt svåra
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Allgie
      • September 2015
      • 48

      #3
      Okej undra vad jag gör för fel....

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Vad har du för sand?
        Vad ger du för mat?
        Vad är siamesisk mal för något?
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Albinopansarmalar är väl antingen Corydoras paleatus (fläckig pansarmal) eller Corydoras aeneus (metallpansarmal), då båda dessa är vanliga i albinoform. De är båda vanliga och lättskötta.
          Med siamesisk "mal" avses siamesisk algätare (som inte är en mal) gissar jag.

          Siamesisk algätare:


          Vad har du för barber och botior? Vissa barb och botiearter kan vara rätt så bråkiga av sig, och kan nog få fredliga och rätt timida pansarmalar att må dåligt.
          Senast redigerad av Shepard; 11 May 2017, 17:06.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Allgie
            • September 2015
            • 48

            #6
            Fin sand har jag. Ger flingfoder maltabletter o iblamd frysta larver. Barberna är ca 4cm stora har ingen aning om modell. Pakistan botia tror jag dem heter. Men sålde bort dem igår.

            Kommentar

            • Soffan74

              • March 2017
              • 158

              #7
              Min albinos är det full fart på hela dagen

              Kommentar

              • Björn J.
                • November 2017
                • 1049

                #8
                Siamensisen tillhör de karpliknande fiskarna.

                Jag har inga malar just nu, men jag har också råkat ut för att olika corydorasmalar blivit väldigt kortlivade hos mig.
                Vet inte riktigt varför, jo en gång vet jag, de fick ingen mat. Alla mat, torrfoder liksom levande och fryst åts upp av andra fiskar innen den nådde bottnen.
                Man får stödmata dessa corydoras med sjunkande foder, fodertabletter. Jag såg nu senast på "das grosss büggvaruhuset, ned den zoologche afdelnungen".. Att det fanns speciell mat till malar... vad det nu var för något.
                -Ja dom hade speciellt fönsterpustmedel också för akvarier och terrarier, med varningstexten att det bara fick användas på glaset utsida!

                Kommentar

                Arbetssätt...