Otocinclus bara aktiva när belysningen är släckt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Palle_H
    • August 2015
    • 57

    Otocinclus bara aktiva när belysningen är släckt

    Hej har märkt att våra Otocinclus inte är aktiva alls under dagtid utan bara när belysningen är släckt.
    Så var det inte den första tiden när vi hade skaffat dem då var de aktiva under dagen med,om jag tittar på andra akvarier med denna fisk så tycker jag de verkar mer dags aktiva.
    Kan det vara att de inte får tillräckligt med mat i sig och därför sparar på energi på detta vis eller?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Jag hade nog dragit samma slutsats som du, men det är ju svårt att veta
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Palle_H
      • August 2015
      • 57

      #3
      Jag beställt lite från Zooroyal.de och då bland annat lite annan mal mat,så jag får hoppas jag får igång dem igen.
      Har provat Tetras Pleco men den var värdelös löser upp sig alldeles för fort och skitar ner filtret,så nu tror jag att denna variant som är beställd nu ska vara bättre.
      Eller får jag slänga i mer ärter och grönsaker mer regelbundet.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Har inga "otto" nu men när jag hade körde jag mest med skalade ärtor
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Palle_H
          • August 2015
          • 57

          #5
          Kan jag hitta en mat som bara malarna tycker om så hade det varit bäst,ärtorna tycker de andra fiskarna också om men det gör kanske inget.
          Den mat jag beställde skulle enligt recension inte lösa upp sig och inte ätas av andra fiskar,om det är sant återstår att se.

          Kommentar

          Arbetssätt...