Pansarmal Corydoras Sterbai

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ellada
    • February 2015
    • 8

    Pansarmal Corydoras Sterbai

    Jag har ett 450liters kar. Där går 5 st Corydoras albinos som har mått alldeles utmärkt. Jag köpte 6 st Corydoras sterbai. pigga och glada fiskar.När de kom ner i karet hände något mycket konstigt.Alla albinosen stack och gömde sig.och kommer inte fram.Vad är det som händer. Har även Ancistrus och de är som vanligt. Jag har hört att Sterbai har något gift som dom utsöndrar.
    Kan det vara så?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Alla Corydoras utsöndrar ett gift när de stressas och det är ju möjligt att dina sterbai gjorde detta. Dock så är det så utspätt i ett så stort akvarie att det inte har någon negativ inverkan på fiskarna. Dock så kan det kanske vara så (bara spekulation från min sida) att albino kände lukten av detta och blev oroliga och drog sig tillbaka (skyddsmekanism).
    Under alla omständigheter så är det nog inget att bry sig om och albinona kommer säkert fram så småningom igen.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • ellada
      • February 2015
      • 8

      #3
      Tack för det svar.Ja jag trodde att det var något åt det håll. Men vi får se.Det har nu gott en vecka och ännu så har de svårt att visa sig normalt.

      Kommentar

      Arbetssätt...