Hålla Hypancistrus zebra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tyko
    • April 2015
    • 279

    Hålla Hypancistrus zebra

    Hur svårt är det att hålla Hypancistrus Zebra? Skulle några stycken klara sig i ett 200-liters kar med praktbotior, elefantnosfisk och några andra malar?
    Karet har mycket växter dock inte jättestark genomströmning, men några siamesiska algätare som också går där har inget problem med syre halten. Temperaturen ligger väll på cirka 25 'C och pH är cirka 6,5.
    Skulle detta fungera?
  • Jalapan
    • September 2014
    • 29

    #2
    Är inte 25 grader lite för kallt för L046? har för mig att dom vill ha runt 28-30

    Sen är väl det största problemet att ge dom mat då dom är dåliga på att "ta för sig".

    Här har du lite info

    Images are copyright and may not be reproduced without permission of the copyright holder.


    finns mycket duktigt folk som odlar och har dom på l-mal.se

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Du hittar en del info i Zoopets artbeskrivning https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=321&SOK=1

      Om du skall få se dom i akvariet så bör det vara rejäl snurr på vattnet
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Tyko
        • April 2015
        • 279

        #4
        25 'C borde gå bra enligt http://diszhal.info/english/catfishe...trus_zebra.php
        Jag har en mormyrid så jag är rätt van vid att mata lite "fega" fiskar
        Det är rätt bra snurr på vattnet vid utblåset räcker det? Kommer de inte simma runt om vattnet är för stilla?

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Nej det räcker inte vid utblåset och som sagt om det inte är rejält snurr på vattnet ligger de oftast bara och "trycker"
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Tyko
            • April 2015
            • 279

            #6
            Tack för hjälpen
            Okej, det blir till att sätta i iallafall en extra pump, den går kanske att ta bort när de har vant sig lite?
            Kommer de att hållas där vattnet är som mest strömt, så att man kan få de att hållas synligt genom att rikta strömmen?

            Kommentar

            Arbetssätt...