unge från ingen stans ???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • drakmalen
    • April 2015
    • 13

    unge från ingen stans ???

    mina Pterygoplichthys gibbiceps har tydligen fått unge haha och jag skulle mer än gärna få lite tips å råd om hur jag ska göra för att den ska få det så bra som möjligt.

    alla tips är välkomna så länge man vet vad man snackar om
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Det är ju extremt ovanligt att gibbiceps reproducerar sig i akvarium eftersom de i regel leker i "tunnlar" och detta är svårt att efterlikna i akvarium. Men visst säkert kan det bli en del "slumpskott" i akvariet.
    Vad gäller matning så skiljer sig egentligen inte segelfensplecons yngel från andra L-malars när det gäller födan
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • drakmalen
      • April 2015
      • 13

      #3
      tack

      Kommentar

      • drakmalen
        • April 2015
        • 13

        #4
        den växer så det knakar ... hur snabbt växer dom upp???

        Kommentar

        • eriahl
          • April 2004
          • 5681

          #5
          Det går inte att ordna en bild på den lille rackaren och dom stolta föräldrarna?
          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

          Kommentar

          • drakmalen
            • April 2015
            • 13

            #6
            det ska nog gå .... men ungen blir svår å fota för han gömmer sig hela tiden

            Kommentar

            • drakmalen
              • April 2015
              • 13

              #7
              jag har en som är typ 20cm också .... den va mörk förut men nu börjar han bli ljusare... nån som vet vad som händer?

              Kommentar

              • drakmalen
                • April 2015
                • 13

                #8
                nu fick jag veta att det inte är mina gibbiceps som fått unge utan det är mina pleco .... min kompis från en djur affär va här och sa det .... jag fattar ju inte så mkt om det här ( tycker bara om och titta på¨dom vackra djuren + ta hand om dom )

                Kommentar

                Arbetssätt...