Vad kan jag mata pansarmalar med om de inte gillar tabletter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • flygrc
    • June 2006
    • 2755

    #16
    Ursprungligen postat av Tobbe R
    Allergent ja, lågt näringsvärde nej. Ytterligare en Zoopet-myt.

    Tobbe
    Det är jag inte övertygad om att det är en myt,
    det beror på hur man jämför.

    Jämför man tex frusna med Novo tab så är de näringsfattiga men om det är mot torkade så är de inte näringsfattiga.
    Fast de torkade lär inte pansarmalarna ha nytta av när de flyter på ytan, tveksamt till att de hinner få nytta av mygglarver över huvud taget, de lär vara uppätna innan de när botten.

    Oavsett tycker jag att risken med allergent överväger för att skippa röda mygglarver helt.

    JBL is your expert for aquaristics, pond & terraristics. Since 1960, JBL has maintained its reputation for high-quality products based on its own research.

    Ocean Nutrition providing Bloodworms Frozen Single Item ,Aqua Yums,Aquarium food in San Diego.

    Webshop för akvarium och akvarietillbehör. Komplett sortiment av tillbehör och akvariefiskfoder.
    https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
    Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

    Kommentar

    • Tobbe R
      • May 2009
      • 654

      #17
      Man måste självfallet jämföra torrvikt mot torrvikt, vatteninnehållet är ointressant. Alla vanliga frysfoder har ungefär samma näringsinnehåll, med något plus till artemia och röda mygg. Det är också ungefär samma näringsinnehåll som levandefoder.

      Jag kan inte se att det skulle vara särskilt nyttigt för fisk att få ett högkoncentrerat foder en gång om dagen och sedan inget mera.

      Det finns forskningsresultat från laxodling som visar 100-400% snabbare tillväxt genom att ge ett blygsamt tillskott av levandefoder.

      Tobbe

      Kommentar

      Arbetssätt...