Hur snabt växer Pseudopimelodus bufonius,Jättehumla mal

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • uffe1977
    • December 2014
    • 3

    Hur snabt växer Pseudopimelodus bufonius,Jättehumla mal

    Hur snabt växer Pseudopimelodus bufonius,Jättehumla mal.
    Någon som vet?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Relativt snabbt i alla fall för den är ju rätt glupsk
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • uffe1977
      • December 2014
      • 3

      #3
      Ok då måste det vara en av dom mindre släktingarna då för mina växer sakta, har haft dom i ca 3 år och dom är bara runt 8 cm. Dom äter knappt röda mygg men svarta gillar dom och det märkte jag av en slump för någon månad sedan då dom röda var slut i butiken. Någon mer som råkat ut för detta att fiskar hellre tar svarta mygg än röda?

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Det är ju alltid olika individer så även om arten normalt växer rätt snabbt så kan ju en del växa långsamt.
        Sedan rent allmänt så är ju varken röda eller svarta mygglarver så näringsrikt så det gör ju inte att de växer snabbare direkt
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • uffe1977
          • December 2014
          • 3

          #5
          Jag har provat med carnivore men dom verkar inte funka och är lite stora. Har även brutet ner i mindre delar men funkar inte ändå. Jag har även prövat med ox hjärta men det är inte heller intressant. Finns det något annat foder som är mer näringsrikt och kan uppskattas mer av mina malar?

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48147

            #6
            Torrfoder överhuvudtaget är ju näringsrikare än fryst foder.
            Fast det är väl inte direkt någon nackdel att de äter lite långsamt
            Senast redigerad av Kjell Fohrman; 27 December 2014, 20:34.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • ettfettbranamn
              • December 2010
              • 3424

              #7
              Det enda jag haft dom tyckt bättre om svarta/vita mygg än röda är nog en nilborre.. De röda är ju "kända" som fisk-crack i rovkretsar..

              Erfarenheter kan ju skilja men de jättehumlor jag sett hos polare har absolut inte varit några snabbväxare.. Tvärtom har de mest legat gömda och varit ganska små i maten.. Det du kan göra med tanke på den stora käften är att du matar ner en bit torsk, rödspätta, räka osv för att "tvinga" den till en större måltid.. De är mest aktiva på kvällen/natten så mata när du släckt..

              De är rätt häftiga när de vuxit på sig så länge man har burk nog att ha dem.. Däremot är nog andrahandsmarknaden rätt bra på dem.. Får du upp dem/den till påstådda 25cm skulle iaf jag ge en 500-1000kr om jag hade ett kar den passade i..
              Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

              Normaliseringsprocessen..
              (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

              Kommentar

              Arbetssätt...