Inköp?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tommy Vestlie
    • August 2014
    • 2097

    Inköp?

    Har fått följande förslag till inköp; L129, L028, L066 och L128 från en handlare. Tankar, reflektioner och synpunkter?
    Proud member of Aquascapers of Sweden
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    #2
    Jag skulle nog rösta för L028, men varför inte L200?

    Kommentar

    • Tommy Vestlie
      • August 2014
      • 2097

      #3
      L028 den ända av dessa som inte finns i zoopets artbeskrivning?
      Proud member of Aquascapers of Sweden

      Kommentar

      • Mr Woods
        • March 2013
        • 3409

        #4
        Haha!
        Ytterligare ett skäl att välja just den...

        Nej men allvarligt, i mitt tycke ser den fränast ut.
        Vad är det som gör att handlaren rekommenderar just dessa? Vilken lutar det åt?

        Kommentar

        • Tommy Vestlie
          • August 2014
          • 2097

          #5
          Rekomendationerna har baserats på handlarens vetskap om mitt kar och existernade invånare och där jag frågat efter en stilig mal som inte blir för stor. Som en referens så kan jag säga att jag älskar min L177 som tyvärr kommer bli för stor över tid men valde ändå att köpa den eftersom den växer sakta och det kommer ta flera år innan den blir för stor. Av de exemplar jag tittade på idag så hade han en riktigt tjusig L066 som jag blev sugen på.
          Proud member of Aquascapers of Sweden

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Kolla gärna på planetcatfish.com för där hittar du foton på samtliga L-malar.
            Sedan så skall du så klart inhandla BTN-boken om L-malar som skrivits av Ingo Seidel
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
              Har fått följande förslag till inköp; L129, L028, L066 och L128 från en handlare. Tankar, reflektioner och synpunkter?
              Jag har L028 (Hypancistrus), och har fått lek av den. Den verkar tålig, och ynglen är väl ca tre cm eller så nu.

              Tycker det är en fin liten mal.

              Images are copyright and may not be reproduced without permission of the copyright holder.


              Har även tre L200 hi-fin (Baryancistrus demantoides), som jag också tycker är fina, dessa förväntar jag mig dock inte att få nå'n lek av. Det gjorde jag ju inte av L028 heller i och för sig.
              Senast redigerad av Shepard; 19 December 2014, 23:59.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Tommy Vestlie
                • August 2014
                • 2097

                #8
                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                Kolla gärna på planetcatfish.com för där hittar du foton på samtliga L-malar.
                Sedan så skall du så klart inhandla BTN-boken om L-malar som skrivits av Ingo Seidel
                Tack för tipset, skall hålla ögonen öppna efter den boken.
                Proud member of Aquascapers of Sweden

                Kommentar

                • Likan
                  • April 2012
                  • 2611

                  #9
                  Inköp?

                  66an är en rätt tålig liten rackare, som gillar köttig mat. Blir ca 1dm. Borde väl passa ytterligt i ditt kar. Nu vet jag iofs inte hur du har det med temp och cirkulation. 128an är ju främst växtätare men du har väl en golden i samma kar? Så då göder du ju redan med mat som även passar den. Min 128 älskar att käka skalet på zucchinin. Bara den får tillgång till en bra kost med grönt så borde den ju inte trycka i sig för mycket animaliska proteiner. (Som är skadligt i stor mängd under lång tid.)

                  Jag röstar för de två.
                  450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                  Kommentar

                  • Tommy Vestlie
                    • August 2014
                    • 2097

                    #10
                    Ursprungligen postat av Likan
                    66an är en rätt tålig liten rackare, som gillar köttig mat. Blir ca 1dm. Borde väl passa ytterligt i ditt kar. Nu vet jag iofs inte hur du har det med temp och cirkulation. 128an är ju främst växtätare men du har väl en golden i samma kar? Så då göder du ju redan med mat som även passar den. Min 128 älskar att käka skalet på zucchinin. Bara den får tillgång till en bra kost med grönt så borde den ju inte trycka i sig för mycket animaliska proteiner. (Som är skadligt i stor mängd under lång tid.)

                    Jag röstar för de två.
                    Kör med 30 grader och bra cirkulation. Skall försöka hinna med en sväng till handlaren idag. Tack för din hjälp.
                    Proud member of Aquascapers of Sweden

                    Kommentar

                    • Likan
                      • April 2012
                      • 2611

                      #11
                      Kolla upp att 128an vill ha det så varmt bara. Mitt internet segade nu när jag skulle kika runt.
                      450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                      Kommentar

                      • Tommy Vestlie
                        • August 2014
                        • 2097

                        #12
                        Ursprungligen postat av Likan
                        Kolla upp att 128an vill ha det så varmt bara. Mitt internet segade nu när jag skulle kika runt.
                        Ta en titt på sista inlägget i min projekttråd, men stort tack för att du tog dig tid.
                        Proud member of Aquascapers of Sweden

                        Kommentar

                        Arbetssätt...