Ancistrus hona , röd på huvet? se bild! hjälp gärna

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • blaze1337
    • July 2014
    • 646

    Ancistrus hona , röd på huvet? se bild! hjälp gärna

    hej

    vad är det för fel på min ancistrus hona?




    hon är blekare på massa ställen sen har hon röda fläckar lite här och där vad kan det bero på? alla andra fiskar i akvariet mår bra i överigt ink mycket mindre malar än henne och yngel fisk.
  • Juni
    • February 2014
    • 613

    #2
    Så ser min Ancistrus också ut, något mindre röd dock. Ganska nyinköpt men pigg och kry, jag har trott att de bara är olika i mönstringen. Verkar hon medtagen, äter hon?
    Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

    Kommentar

    • blaze1337
      • July 2014
      • 646

      #3
      Ursprungligen postat av Juni
      Så ser min Ancistrus också ut, något mindre röd dock. Ganska nyinköpt men pigg och kry, jag har trott att de bara är olika i mönstringen. Verkar hon medtagen, äter hon?
      har haft henne sen hon var någon cm , hon har aldrig sett ut så , aa hon äter som vanligt går ut o bråkar om tabletterna med alla andra etc sätter sig på zucchini etc som inget , gömmer sig , simmar runt o så vanligt bara konstiga färger blev rädd så de inget som är fel på henne?

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        #4
        Dom blir röda på huvudet - ingen fara!
        Bifogade filer

        Kommentar

        • blaze1337
          • July 2014
          • 646

          #5
          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Dom blir röda på huvudet - ingen fara!

          åh! tack för bilderna och svaret "tur" att allas blir det och inte bara min

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            #6
            Ursprungligen postat av blaze1337
            åh! tack för bilderna och svaret "tur" att allas blir det och inte bara min
            Som sagt, ingen fara med detta!
            Jag gjorde precis en liten google-sökning: "red spot yellow ancistrus..." - och det finns säkert mycket bättre sidor, men denna kom upp först. Ta en titt!

            Want to know how to feed, breed, and care for your newly bought Albino Bristlenose Plecostomus? Here are all the answers in one article!

            Kommentar

            • blaze1337
              • July 2014
              • 646

              #7
              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Som sagt, ingen fara med detta!
              Jag gjorde precis en liten google-sökning: "red spot yellow ancistrus..." - och det finns säkert mycket bättre sidor, men denna kom upp först. Ta en titt!

              http://aqualandpetsplus.com/Catfish,...ristlenose.htm

              Tack så mycket för länken blev mycket lugnare nu när det visar sig o vara något vanligt ^^ får se om det blir yngel av henne eller slöj ancistrus honan ej bestämt mig än


              små dumt man hittar ,om man går ner lite i så står det på en bild "Male hangs upside down on his wood." hahahahaha lite över mitten på sidan.
              Senast redigerad av blaze1337; 10 December 2014, 12:33.

              Kommentar

              Arbetssätt...