Synodontis

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bagheera
    • November 2012
    • 41

    Synodontis

    Vet inte om det är rätt tråd men om den är fel så är det okej om den flyttas eller tas bort.

    jag har idag kommit över två gamla favoriter: synodontis. Den ena har jag lyckats ta reda på vad den heter. Men den andra hittar jag inte. Finns det någon självutnämnd synodontisexpert som kan hjälpa mig? ��
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Ursprungligen postat av bagheera
    Vet inte om det är rätt tråd men om den är fel så är det okej om den flyttas eller tas bort.

    jag har idag kommit över två gamla favoriter: synodontis. Den ena har jag lyckats ta reda på vad den heter. Men den andra hittar jag inte. Finns det någon självutnämnd synodontisexpert som kan hjälpa mig? ��
    Inte utan bild
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • bagheera
      • November 2012
      • 41

      #3
      ...och nu kommer den förnedrande frågan. Hur lägger jag upp bild här? ��

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Du måste vara goldmedlem för att lägga upp bilder. Men du kan lägga bilden på en annan sida, och länka till den.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • bagheera
          • November 2012
          • 41

          #5

          Kommentar

          • Likan
            • April 2012
            • 2611

            #6
            Snygg!

            Vet inte vilken det är dock...

            Tipsar om planetcatfish. Väljer du synodontis där så är det bara att kolla igenom alla i hopp om att du hittar rätt.

            (Ifall du har missat den sidan eller inte redan gjort det.)
            450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Med tanke på att den är upp och ner, så måste det vara en vändmal

              Nej, men kanske en så'n här, som har tappat sin långa ryggfensstråle?
              Images are copyright and may not be reproduced without permission of the copyright holder.


              Men är osäker.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • bagheera
                • November 2012
                • 41

                #8
                När jag klickar på länken så blir den åt rätt håll...

                Kollade bilden men den va ljusare och hade större prickar...spelar egentligen ingen roll utan det är nyfikenheten som tar kål på mig! :-)

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #9
                  De verkar ju kunna lite olika täthet och storlek på prickarna, om man tittar på de olika bilderna på Planetcatfish.

                  Ja, det är ju alltid kul att veta vad man har i burkarna
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Joakim Lundgren
                    • August 2006
                    • 631

                    #10
                    Det där ser ut att vara en eupterus, men det avlånga huvudet gör den misstänkt lik en hybrid.
                    AKA: Lizardking

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      #11
                      Nope, ingen eupterus, har haft så'na, och de såg inte ut så.

                      Images are copyright and may not be reproduced without permission of the copyright holder.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • bagheera
                        • November 2012
                        • 41

                        #12
                        Det finns inga skillnader i arterna eller är det så att alla olika synodontis bara ser ut på ett sätt? Min andra synodontis, waterloti. Den har ett gäng med bilder på google som den inte liknar men så finns det ett par som är klockrena.

                        Kommentar

                        • Joakim Lundgren
                          • August 2006
                          • 631

                          #13
                          Det finns massor med synodontisarter som uppvisar stora skillnader emellan vad det gäller såväl storlek,färg,teckning, kroppsform och beteende. Jag har för tillfället en mindre koloni av synodontis nigriventris. Har tidigare haft eupterus, ocellifer, notatus och nigrita. Jag tror att din är en hybrid, vilket det finns många av på marknaden.
                          AKA: Lizardking

                          Kommentar

                          • bagheera
                            • November 2012
                            • 41

                            #14
                            Skulle inte bli förvånad om det är en hybrid då varken affären eller deras fiskleverantör visste vad det va för sort. Jag får helt enkelt döpa den till synodontis hybrid.
                            Ifall någon vill ha två större exemplar så finns det kvar i affären. Jag tyckte dem va för stora för mitt 250 liters kar.

                            Kommentar

                            Arbetssätt...