Corys på Oliver Knotts Nature Soil

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ElinR
    • September 2014
    • 370

    Corys på Oliver Knotts Nature Soil

    Nu är jag i planeringsfasen för ett 180L och planen är ett ganska planterat SA med c. sterbai på botten. Det kommer ändå finnas fria bottenyta för corysen att rota runt på, men...

    På Oliver knotts hemsida står det "Do not put in burrowing fishes in aquariums with NatureSoil (large corydoras, large L-catfish, cichlids, and others)".

    Är sterbai en stor cory?

    Alternativet är Biltemasand, men den är ju ljus. Någon som kan tipsa om mörkare sand och var jag kan hitta det i GBG-området? Vill gärna ha en mörk botten, men den ska passa corysar. Det jag hittat hittills har varit för "svart" och känts vass.

    /Elin
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Ja sterbai är en Cory som rotar i botten. De mindre arterna som hastatus, habrosus och pygmaeus rotar betydligt mindre i botten
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • ElinR
      • September 2014
      • 370

      #3
      Tack Kjell.

      Det blir nog lite gödning och soil under växterna som koncentreras till ett eller två områden och Biltemas blästersand över resten av bottnen. På så sätt hoppas jag kunna få både växter och corys att trivas.

      /Elin

      Kommentar

      Arbetssätt...