Storlek på L190 och L191

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #16
    Ursprungligen postat av KristianE
    Är det inte så att Zoopet använder sig av TL medan planetcatfish använder sig av SL? Där försvinner ju en hel del om fisken har lite stjärtfenor...
    Ja, jo, men enligt Zoopet blir ju L190 60 cm, och enligt Planetcatfish blir den 34 cm... 26 cm stjärtfena låter väl lite väl långt
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #17
      Ursprungligen postat av KristianE
      Är det inte så att Zoopet använder sig av TL medan planetcatfish använder sig av SL? Där försvinner ju en hel del om fisken har lite stjärtfenor...
      Jo så är det - Zoopet kör med TL medan Planetcatfish oftast (inte alltid) kör med SL
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #18
        Ursprungligen postat av Shepard
        Ja, jag misstänker att de stora bjässarna är riktigt gamla, och att det tar lång tid för dem att bli så stora, och i akvarier blir de nog som sagt inte större än 30-40 cm. Och skulle man till äventyrs råka ha dem så länge, och att de börjar bli i den storleksklassen, så kan man ju alltid uppgradera, eller hitta ett nytt hem åt den. Han i "min" butik säger att han mer än gärna tar emot stora L190 och L191, för han har aldrig sett nå'n så stor.
        Men för litet skall inte akvariet vara - bottenytan bör minst vara 200x60 för de normalstora. Fullvuxna behöver så klart ännu större, men sådana är som sagt mycket ovanliga
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • ettfettbranamn
          • December 2010
          • 3424

          #19
          Jag letar stora panaquer och malar över huvud taget och hittar dem aldrig över 30cm.. Upp till 25-30 går det hyfsat fort men efter det handlar det om decennier..

          Många stirrar sig blinda på maxstorlekar men det krävs en fantastisk uppsättning faktorer som ska stämma för att många ska växa ur.. Självklart ska man ju anpassa fisken efter karet men många arter har en andrahandsmarknad många gånger bättre än inköpspriset..

          Panaquer och andra malar 40-60cm (5-10 000kr vf eller 10-20år utan att krascha karet)
          praktbotier 45cm (20år+ eller tur och 3000kr+++per fisk på stones eller nåt)
          Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

          Normaliseringsprocessen..
          (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #20
            Här är hur som en bild på min L190...
            Bifogade filer
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • HWH
              • March 2013
              • 2310

              #21
              Läcker
              /Helena,
              Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #22
                Ja, h*n är rätt skarp i teckningen tycker jag
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #23
                  Nå'n som ser om det är en hane eller hona förresten?
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  Arbetssätt...