Ancistrus yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mrfisken
    • March 2012
    • 107

    Ancistrus yngel

    Hej!

    Jag har fått små ancistrus yngel. De har simmat fritt Ca nu 5 dagar och jag undrar hur stora måste dem bli för att risken att de blir uppätna av slöjsjärt och pakistanbotior ska minska?
    Andra fråga hur många yngel brukar det komma efter varje gång de lägger ägg ? Har märkt att de har börjat igen, att det finns en del ägg i grottan
  • mrfisken
    • March 2012
    • 107

    #2
    Jag vill tacka forumet för svaren jag fick! Ni visar verkligen vilket bra forum den här är.

    Kommentar

    • T_B
      • September 2013
      • 96

      #3
      Tjenare. Trist att du inte fått något svar. Men det är jättesvårt att svara på den frågan, är det små slöjstärtar och pakistanbotior det handlar om eller stora fullvuxna? Det som ryms i munnen slinker nog ner skulle jag tro, det brukar vara en tumregel. Antal yngel: ett ungt par ger kanske 20 st som max medan ett fullvuxet par kan klämma ur sig betydligt mer. Om du specar upp frågan mer är det lättare att ge ett korrekt svar. Ha de bra!

      Kommentar

      • mrfisken
        • March 2012
        • 107

        #4
        Ursprungligen postat av T_B
        Tjenare. Trist att du inte fått något svar. Men det är jättesvårt att svara på den frågan, är det små slöjstärtar och pakistanbotior det handlar om eller stora fullvuxna? Det som ryms i munnen slinker nog ner skulle jag tro, det brukar vara en tumregel. Antal yngel: ett ungt par ger kanske 20 st som max medan ett fullvuxet par kan klämma ur sig betydligt mer. Om du specar upp frågan mer är det lättare att ge ett korrekt svar. Ha de bra!
        Tack för ditt uppmärksamhet
        Det finns en slöjstjärt på 6-7cm och den är den största. Botiorna är fullvuxna.

        Kommentar

        Arbetssätt...