Helt klart en av mina favoriter....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Live2Ride
    • January 2014
    • 312

    Helt klart en av mina favoriter....

    Köpte lite ny fisk igår och slog då till på ett gäng pansarmalar(som jag aldrig ägt förut pga dom ser så tråkiga ut i affärens akvarium). Döm om min förvåning men de är redan efter en dag i mitt kar en utav mina favoriter. Vilka personligheter haha.
    En fråga dock... Hur brukar ni mata era corydoras?
    /Lars
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Tja, man kan inte döma fiskar efter hur de ser ut och beter sig i butikerna Där är de ofta dåligt utfärgade ungdjur, som ofta inte har möjlighet att ägna sig åt alla de beteenden man se'n får se hemma.

    Fodertabletter eller granulat som sjunker är bra, även frysfoder som sjunker, som t.ex artemia, om det hinner hamna på botten innan de andra fiskarna äter upp allt.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Live2Ride
      • January 2014
      • 312

      #3
      Nä det har jag också just insett :-). Lär bli fler sådana i framtiden.

      Det svåra verkar ju vara att få maten till botten utan att bli uppäten på vägen ner.
      /Lars

      Kommentar

      • ampe
        • August 2007
        • 1073

        #4
        Jag var likadan. Förstod inte alls varför alla tjatade om dessa pansarmalar. Nu har jag 4 olika corydorasstim och de är helt klart tillsammans med andra malar mina absoluta favoritfiskar! Vad är det för sort du har?

        Mina äter allt som kommer i deras väg. Frysmat, tabletter, flingor, varandras rom till mitt stora förtret… - ja det mesta faktiskt.
        Återfallsakvarist.

        Kommentar

        • Live2Ride
          • January 2014
          • 312

          #5
          De jag har nu är aeneus och paleatus. Antar att det är dom vanligaste arterna...
          Varför jag köpte dom var att jag börjat få alger på sanden så jag ville ha fiskar som bökade i sanden. På ett dygn så syns inte röken av några alger längre. Vilka fiskar :-)
          /Lars

          Kommentar

          • Hemi
            • February 2013
            • 180

            #6
            Ni har gjort bra reklam..funderar skarpt på att köpa några ;-)

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Ja, Corydoras är trevliga fiskar. Själv har jag panda, goldstripe, pygmaeus och Venezuela black. Och så ett gäng Brochis splendens, som är väldigt lika Corydoras, men något större.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Apistojohan
                • January 2014
                • 262

                #8
                Bättre sent än aldrig, Live2Ride. Corydoras tillhör också mina favoriter. Charmiga fiskar som man ska ha ett gäng av. Corydoras panda är en av mina favoriter. Den kan t o m se busig ut. Corydoras hastatus är en annan ny favorit, men den är för det mesta svår att få tag på.
                Haninge akvarieförening

                Kommentar

                • Live2Ride
                  • January 2014
                  • 312

                  #9
                  Stor risk att det blir Panda också för mig. Ser riktigt fina ut. :-)
                  /Lars

                  Kommentar

                  • Mr Woods
                    • March 2013
                    • 3409

                    #10
                    Mina favoriter!

                    Kommentar

                    • Live2Ride
                      • January 2014
                      • 312

                      #11
                      Brukar era corys spela död? En utav mina ser helt död ut och flyter upp mot ytan för att i nästa sekund bli hur pigg som helst. Är detta vanligt hos dessa pajasar? :-)
                      /Lars

                      Kommentar

                      • Kirre1
                        • February 2012
                        • 126

                        #12
                        Min ena metallpansarmal gjorde det,han stog på huvudet i ett hörn fastkilad mellan glas och utsugsröret till filtret.
                        Jag trodde den var död,likblek som han var,han såg verkligen död ut.
                        Så jag skulle håva upp den och då sprattlade den till och simmade iväg.och är hur pigg som helst,det var
                        flera dagar sen och han är pigg men fortfarande likblek.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...