Vilken sort?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Juni
    • February 2014
    • 613

    Vilken sort?

    Någon som vet vilken sorts mal detta är? Hur många rekommenderas i ett 190 liters akvarium för att hålla rent?Klicka på bilden för större version

Namn: image.jpg
Visningar: 1
Storlek: 97,7 KB
ID: 2184548
    Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Bilden är lite suddig, men tycker det ser ut som en vanlig Ancistrus.

    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Juni
      • February 2014
      • 613

      #3
      Tack, det känner jag igen. En liten antichrist
      Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

      Kommentar

      • Helene&Andreas
        • January 2009
        • 1336

        #4
        Jaaa.. Du kan ha några stycken... Men räkna med att du får yngel.... Har nog 250 yngel på uppväxt just nu!

        Kommentar

        • Juni
          • February 2014
          • 613

          #5
          Går det att se om det är något utöver en hen? Kollade på artbeskrivningen men det finns hur många som helst, tycker bilden du skickade är ljusare med mindre prickar, men det kan vara bilden som är missvisande. Spelar de någon roll om det inte är samma mal, med tanke på yngel?
          Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

          Kommentar

          • Helene&Andreas
            • January 2009
            • 1336

            #6
            Ursprungligen postat av Juni
            Går det att se om det är något utöver en hen? Kollade på artbeskrivningen men det finns hur många som helst, tycker bilden du skickade är ljusare med mindre prickar, men det kan vara bilden som är missvisande. Spelar de någon roll om det inte är samma mal, med tanke på yngel?
            Japp! Hannar har typ spröt/taggar på fram och honan har det inte!

            Kommentar

            • Helene&Andreas
              • January 2009
              • 1336

              #7
              Kan med 99 procent säkerhet säga att din är en hona.

              Kommentar

              • Juni
                • February 2014
                • 613

                #8
                Ska kolla spröt imorgon sedan bums iväg och köpa hane. Det är värsta koppleriet i mitt akvarium just nu
                Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

                Kommentar

                • Helene&Andreas
                  • January 2009
                  • 1336

                  #9
                  Hahaha! Har en hane och en hona i mitt 720 nu.... Va lungt ett tag men nu sprutar det ut yngel!
                  Tror inte att du behöver kolla imorgon! Din är en hona!

                  Kommentar

                  • Juni
                    • February 2014
                    • 613

                    #10
                    Vad gör ni när ni får så många yngel? Långt ifrån alla klarar väl sig, men ändå? Säljer ni vidare till handeln och tar de emot från privatpersoner? Har ni nån bild på era mal yngel? Skithäftigt!!
                    Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      #11
                      Kul att vara så taggad , men vill bara flagga för att du under första månaden måste ta det himla lugnt med nya fiskar. Varje fisk producerar ju urin och annat och det tar som jag skrev i en annan tråd en månad innan akvariets förmåga att ta hand om detta kommit igång. Nitritet angriper gälar och hud och det är därför de står vid ytan mera. Ökar du med mer fisk så ökar också Nitritet. Så planera gärna för mer fisk, men tillsätt inte fler förrän en månad efter det att du släppt i första fisken.
                      Det är ett råd i all vänlighet.
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Helene&Andreas
                        • January 2009
                        • 1336

                        #12
                        Ursprungligen postat av Juni
                        Vad gör ni när ni får så många yngel? Långt ifrån alla klarar väl sig, men ändå? Säljer ni vidare till handeln och tar de emot från privatpersoner? Har ni nån bild på era mal yngel? Skithäftigt!!
                        Njaa har en kompis som är i behov av malar till sitt 1440 liters kar så där lär jag bli av med ett ganska stort gäng! Sen brukar butiker ta emot om dom kan. Inga bilder just nu men ska se om jag inte kan fixa någon bild senare...

                        Kommentar

                        • HWH
                          • March 2013
                          • 2310

                          #13
                          Det är ingen självklarhet att de ynglar av sig. Jag har en hona och en hanne i mitt 720, men inga yngel.
                          /Helena,
                          Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                          Kommentar

                          • Helene&Andreas
                            • January 2009
                            • 1336

                            #14
                            Det gjorde inte mina heller dom första 2 åren....

                            Kommentar

                            • Juni
                              • February 2014
                              • 613

                              #15
                              Nej, det blir inget nytillskott än. Det är mest i mitt huvud det planeras! Så länge det är svajigt i karet får det vänta med nya fiskar. Men man kan drömma...
                              Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...