Malar till 720l

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Live2Ride
    • January 2014
    • 312

    Malar till 720l

    Hej.
    Jag skulle vilja ha tips på malar till mitt 720l kar. Börjar vara dags för malar nu och jag vill iaf ha ngn som blir stor(kan bli en eller två segelfenspleco). Har idag bara tetror så jag vill ju inte att dom ska bli mat.
    Senast redigerad av Live2Ride; 19 February 2014, 11:52.
    /Lars
  • henrikl
    • November 2012
    • 639

    #2
    kolla på planetcatfish så kan du få lite förslag på vilken mal som kanske passar dig. Segelfensplecon blir stor men är enligt mig inte den vackraste malen att titta på. Finns malar i alla färger och varianter i olika prisklasser om du tittar bortanför segelfenspleco och brun ancistrus....

    L-075 Hemiancistrus sabaji 25cm är en fin mal.
    L-240 Leporacanthicus cf. galaxias 24 cm är en annan färggrann mal.

    Finns massor att välja på om du har mer krav än att den ska vara stor..en grupp med 5-6 st halstora malar kan vara snyggare än 1 stor...
    Senast redigerad av henrikl; 19 February 2014, 13:09.
    2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
    Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.

    Kommentar

    • Live2Ride
      • January 2014
      • 312

      #3
      L-240 var riktigt snygg.
      Jag har inte krav på storlek... Men tycker att en stor segelfenspleco är mäktig. Det är därför jag frågar alla mal-intresserade vad mer som rekommenderas. Föredrar om dom gillar alger :-)
      /Lars

      Kommentar

      • ettfettbranamn
        • December 2010
        • 3424

        #4
        L152, l95, papa panaque, panaque titan, l114, l24/5 (jag gillan nästan alla vampyrplecos) l330..

        Finns ett gäng som passar i ditt kar och har fantastiska färger.. och innan någon börjar bjäfsa om storlek kan ni ju ge exempel på alla ägarlösa stackars exemplar av de malar jag nämnde som folk får lämna in gratis på affären för att ingen vill ta emot dem..

        Segelfenan är rätt tråkig jämfört med vad som finns där ute..
        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

        Normaliseringsprocessen..
        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

        Kommentar

        Arbetssätt...